Zijn er bibliotheken (liefst uit de PBS bibliotheken) die hun activiteiten via mail naar de leners sturen?

Hoe doen jullie dat praktisch gezien? Rechtstreeks via Aleph gaat dat niet (enkel attenderingen en rappels). Via welke weg kunnen we naar grote groepen mails versturen zonder beperkingsproblemen?

Maak je daar dan een nieuw e-mail adres voor aan? Want via bibliotheek.be kan je je adresbestand niet groeperen.

Kortom hoe sturen jullie mails naar de leden ivm activiteiten van de bib?

Dank bij voorbaat voor jullie reacties.


Groetjes,

Anne

bib Rotselaar

0477/290862

Weergaven: 1105

Berichten in deze discussie

Wij maken gebruik van het nieuwsbriefsysteem van de stad. Maar je kan online veel systemen vinden om nieuwsbrieven te versturen, bv. www.mailchimp.com of www.campaignmonitor.com of phplist.com. Dan hoef je dit niet meer via Outlook te doen, kan je een lay-out kiezen, zien hoeveel e-mails geopend zijn etc.

Met welke versie van outlook doe je dit? 

Eugeen Bouwen zei:

Maak via custom 66 een adresbestand aan. Open dit adresbestand in exel. Gooi alle velden weg behalve e-mailveld of kopieer email veld naar nieuw werkblad en save het onder een naam die je terugvindt. Maak uw document in word en neem verzendlijsten dan afdruk samenvoegen - emailberichten- adressenlijst selecteren - bestaande lijst gebruiken - zoek uw exel werkblad met alleen de emaildressen - selecteer het - voltooien en samen voegen - geef titel van bericht - verzend!

Zo doe ik mailings naar 4000 leden in één keer, goede raad: haal de duplicaat emailadressen eruit maar sorteer ze niet anders krijg je er een aantal ong. 250 die onbestelbaar zijn. Probeer maar, succes! Info 013326930.

RSS

© 2025   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden