Hallo allemaal,

Hoe pakken jullie het versturen van uitleentickets per mail aan? 

Tot recent konden leners bij ons aan de zelfuitleenstations (leverancier EKZ) kiezen voor een mailticket. Sinds recent werkt de achterliggende SMTP mailservice echter niet meer. EKZ liet ons weten dat ze hier voorlopig nog geen alternatief voor hebben. We zijn dus op zoek naar een alternatieve oplossing hiervoor.

Hebben jullie hetzelfde probleem al tegengekomen en hoe pakten jullie dit aan?

Groeten,

Jan (Bib Ronse)

Weergaven: 87

Berichten in deze discussie

Bij ons werkt het nog. Ook EKZ, misschien andere zelfuitleenstations? Moest het even niet werken, zou ik doorverwijzen naar Mijn bibliotheek. Hebben jullie er veel vraag naar van klanten nu het niet meer werkt?

Inger (Bredene)

Gelukkig is er niet gigantisch veel vraag naar, we merkten het pas op nadat een lener ons meldde dat hij zelf in zijn ongewenste berichten geen digitaal ticket kon terugvinden.

Onze IT-dienst meldde ons dat deze mails sowieso beter via een bulk e-mailprovider zou verlopen, in plaats van het SMTP via Proximus. EKZ biedt zelf voorlopig nog geen eigen oplossing aan, vandaar dat ik eens wou horen hoe de rest dit aanpakt.

Maar blijkbaar lijkt het probleem dus wel minder algemeen te zijn dan ik dacht.

Inger Vermeersch zei:

Bij ons werkt het nog. Ook EKZ, misschien andere zelfuitleenstations? Moest het even niet werken, zou ik doorverwijzen naar Mijn bibliotheek. Hebben jullie er veel vraag naar van klanten nu het niet meer werkt?

Inger (Bredene)



Inger Vermeersch zei:

Bij ons werkt het nog. Ook EKZ, misschien andere zelfuitleenstations? Moest het even niet werken, zou ik doorverwijzen naar Mijn bibliotheek. Hebben jullie er veel vraag naar van klanten nu het niet meer werkt?

Inger (Bredene)

Inge, weet je toevallig of jullie samen met de IT een aantal anti-spam protocollen hiervoor hebben ingesteld? SPF/DMARC/DKIM zijn de namen die men mij heeft gegeven. Het probleem lijkt daar te liggen voor zover ik kan ontwaren. Aangezien het niet om een algemeen probleem lijkt te gaan, moet het probleem ergens in onze setup zitten.

Dag Jan

Voor zover ik weet niet (ik vraag het nog na). Wel heeft ICT IP-adressen moeten doorgeven om de SMTP-server in te stellen. En dat indien het systeem geen IP-adres herkent, welk adres dan ingegeven moet worden. 

dag Jan, Juist nog eens getest en ook in Edegem werkt het nog (via de uitleenstations van EKZ). Groetjes uit Edegem, Veerle

RSS

© 2025   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden