Collega's,

In de meest recente exitstrategie van VVBAD staat volgende:

"De verblijfsruimten (krantenhoek, leeszaal, zitplekken, studieplekken, koffiehoek …) zijn geopend voor het publiek. Dit mits inachtneming van de regels rond social distancing en registratie."

Onze leeszaal bevindt zich in de bib, idem voor alle andere leesplekken. Wij hanteren nog een maximum aantal bezoekers toegelaten in de bib en dus ook beperkte tijd voor het kiezen van materialen. Mensen kunnen nu dus nog steeds geen kranten lezen of langer verblijven om wat te lezen.

Hoe combineren jullie de corona maatregelen met het weer voorzien van leesplekken (die zich in de bib zelf bevinden en niet afgesloten zijn van de rest van de bib) en de gevraagde registratie? Alle tips zijn welkom :-)

Hilde Jordens

Weergaven: 345

Berichten in deze discussie

Hallo Hilde,

Bij ons liggen de kranten achter de balie. De bezoekers moeten de krant dus komen vragen waarbij we ineens naam en telefoonnummer noteren. Ze mogen maar 30 minuten in de bib blijven en moeten een mondmasker dragen.

Aan de leestafel zelf staan nog maar 3 stoelen en dit op 1,5 meter van elkaar. Er staat een infobordje op tafel met de info over de werkwijze.

Andere stoelen hebben we weggehaald. Koffie bieden we voorlopig ook nog niet aan.

Groetjes,

Sarah

Bib Zoersel

Wij gaan op dezelfde manier te werk.

bib Hoeilaart

Bedankt voor de info Sarah. Zou je me de inhoud van je infobordje kunnen bezorgen?

Hilde

Sarah Van Steen zei:

Hallo Hilde,

Bij ons liggen de kranten achter de balie. De bezoekers moeten de krant dus komen vragen waarbij we ineens naam en telefoonnummer noteren. Ze mogen maar 30 minuten in de bib blijven en moeten een mondmasker dragen.

Aan de leestafel zelf staan nog maar 3 stoelen en dit op 1,5 meter van elkaar. Er staat een infobordje op tafel met de info over de werkwijze.

Andere stoelen hebben we weggehaald. Koffie bieden we voorlopig ook nog niet aan.

Groetjes,

Sarah

Bib Zoersel

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden