Beste
Werkt er een bib samen met ILGE als intermediair voor het beheren van de tijdschriften? Wat zijn jullie ervaringen, tevreden over hun service, facturatie, opvolging enz.
Groetjes
Lydie
Bib Wijnegem
Tags:
Wij zijn heel tevreden in bib Veurne over ILGE. Er waren in het begin wel wat problemen omdat heel wat Vlaamse uitgevers het systeem niet begrepen en nummers dubbel opstuurden en de facturen bleven naar de bibliotheek sturen. Maar ILGE sprak daarvoor zelf de uitgevers aan.
Ons interesseert dit ook wel, zij blijven contact opnemen om over te stappen. Onlangs stuurde ik een lijst met onze tijdschriften en de prijs die we ervoor betaalden, ze zouden kijken waarom hun lijst ong. € 200,- duurder is. Onze financieel beheerder vindt dat we voor die € 200,- zelf wel voor wat extra bestelbonnen kunnen zorgen en de facturen verwerken.
Gelijk of niet ?
In principe hanteert ILGE de officiële abonnementsprijzen. Maar ik noteerde onlangs dat het abonnement op de Handelingen van het Genootschap voor Geschiedenis rechtstreeks 22 euro kost, terwijl via ILGE 31,00 aangerekend wordt. Ik heb het niet verder uitgeplozen, maar vermoed dat door de uitgever de prijs voor een abonnement in het buitentland aangerekend wordt. Indien dit zo is, is het eigenlijk die uitgever die in de fout gaat, en er winst op maakt. Moet misschien eens aangekaart worden bij ILGE.Want zoals is al zei, komen de meeste problemen m.i. van de kant van de Vlaamse uitgevers...
Johan Vandendriessche zei:
Ons interesseert dit ook wel, zij blijven contact opnemen om over te stappen. Onlangs stuurde ik een lijst met onze tijdschriften en de prijs die we ervoor betaalden, ze zouden kijken waarom hun lijst ong. € 200,- duurder is. Onze financieel beheerder vindt dat we voor die € 200,- zelf wel voor wat extra bestelbonnen kunnen zorgen en de facturen verwerken.
Gelijk of niet ?
De bib Kaprijke werkt vooral met Ilge samen voor tijdschriften die niet of moeilijk via de tijdschrifthandelaar te verkrijgen zijn. Over het algemeen zijn wij tevreden.
Bij het melden van problemen wordt er direct gereageerd en zoekt men zo snel mogelijk een oplossing. Alleen voor het tijdschrift "Opzij" sleept het probleem al wat langer aan. Wij houden zelf wel een registratie van de tijdschriften bij om zo ontbrekende nummers tijdig op te merken.
Qua facturatie ondervinden wij geen enkel probleem.
De bib van Moerbeke werkt samen met ILGE en wij zijn tevreden. Indertijd vergelijking gemaakt met Swets en Ilge was goedkoper. Ze hebben een handig online systeem om je abonnementen te beheren en ontbrekende nummers e.d. te melden.
Vriendelijke groet,
Sofie
De bib van Zonhoven werkt nu ook ongeveer een jaar met ILGE voor een deel van onze abonnementen. In het begin ook wel wat kleine probleempjes gehad maar niets onoverkomelijks. Wij hebben ook wel heel lang op "Opzij" gewacht... en in het najaar enkele maanden geen "Burda" gehad, met wat over-en-weer gecommuniceer zonder veel resultaat...
Verder was de BTW bij hun facturatie ook niet in orde volgens Belgische normen en dit duurde ook wel erg lang voor ze dit in orde brachten, maar dat was enkel in hun eigen nadeel...
Het is wel een behoorlijke tijdswinst tegenover zelf bestelbonnen opmaken, maar de prijs moet je toch ook wel in het oog houden ;-)
mvg
Jasmine
Bij Ilge werken zeer vriendelijke en geduldige mensen, die echt hun best doen. Alleen daarvoor al aanbevolen !
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door