Hey allen,

Onze nieuwsbrief heeft een hele tijd stilgelegen. Intussen is de GDPR aan de orde en wil dit zeggen dat we ons lenersbestand niet langer mogen mailen met de opt-out procedure zoals voorheen, en dat het sowieso via de opt-in methode moet verlopen.

Wij moeten onze huidige leners dus allemaal zien te bereiken met de vraag of zij een nieuwsbrief willen ontvangen, en dus de mogelijkheid geven om zich daarvoor in te schrijven.

Hebben jullie tips, ervaringen hoe dit aan te pakken? 

bedankt!

Weergaven: 151

Berichten in deze discussie

Wij hebben naar aanleiding van de nieuwe GDPR een laatste mailing verstuurd naar de oude mailgroep met de vraag zich opnieuw in te schrijven indien ze verder nieuws willen ontvangen. Op dat moment schakelden we ook over naar de nieuwsbrief bij de website, een andere module dus. Ik zou dus een nieuwe mailgroep aanmaken en klanten stimuleren om zich daarvoor in te schrijven. De meeste geadresseerden hebben zich niet opnieuw ingeschreven. Verder voeren we promotie voor de nieuwsbrief door bij elke publicatie van een activiteit iets te zetten als 'wil je op de hoogte blijven... schrijf je hier in voor de nieuwsbrief.' Dit staat ook standaard in de handtekening van onze mails met een directe link naar de inschrijfmodule. Desondanks krijgen we weinig inschrijvingen bij. We zitten nu op een derde van ons oorspronkelijk bestand. 

Hallo

wij stopten de mogelijkheid om in te schrijven op de nieuwsbrief ook in onze welkomstmail voor nieuwe leden. Je kan vragen aan CultuurConnect of ze deze mail in de editor willen steken voor jouw bib. Ook bij alle activiteiten met een inschrijvingsformulier en ook bij ons Open+ inschrijvingsformulier krijgen de mensen om een vakje aan te duiden met 'nieuwsbrief bibliotheek'.

Ik weet niet met welk nieuwsbriefprogramma jullie werken? Wij zijn zelf op zoek naar een goed programma. Wij werkten met mailchimp maar nu niet meer omdat deze sinds kort betalend is vanaf 500 abonnees. Onze ICT-er raadde sendinblue aan (gdpr conform en kan werken met dedicated IP) en wist te vertellen dat mailchimp niet gdpr-conform zou zijn omdat het een Amerikaans bedrijf is...

Wij werken met Mailchimp. Ik heb intussen inderdaad in de berichteneditor de inschrijvingsmogelijkheid toegevoegd aan al onze uitgaande mails, dit is alvast in orde. We hebben daarnaast ook een inschrijvingsstrookje laten drukken dat in de bib verspreid ligt, en posters met QR code naar de inschrijvingslink uitgehangen. 

Ik dacht dat Mailchimp pas aan 2500 leden betalend werd? Dit was toch zo vorig jaar alvast. Misschien is het sindsdien alweer gewijzigd, zou me niet verbazen! Sendinblue ken ik niet, maar zal ik zeker noteren voor in het geval Mailchimp niet voldoende blijkt.

Marijke De Smedt zei:

Hallo

wij stopten de mogelijkheid om in te schrijven op de nieuwsbrief ook in onze welkomstmail voor nieuwe leden. Je kan vragen aan CultuurConnect of ze deze mail in de editor willen steken voor jouw bib. Ook bij alle activiteiten met een inschrijvingsformulier en ook bij ons Open+ inschrijvingsformulier krijgen de mensen om een vakje aan te duiden met 'nieuwsbrief bibliotheek'.

Ik weet niet met welk nieuwsbriefprogramma jullie werken? Wij zijn zelf op zoek naar een goed programma. Wij werkten met mailchimp maar nu niet meer omdat deze sinds kort betalend is vanaf 500 abonnees. Onze ICT-er raadde sendinblue aan (gdpr conform en kan werken met dedicated IP) en wist te vertellen dat mailchimp niet gdpr-conform zou zijn omdat het een Amerikaans bedrijf is...

Wij hebben een mail gekregen dat mailchimp vanaf 10/3 betalend wordt.

Als je gaat kijken naar de prijzenpakketten, kan je zien dat het nu al is aangepast https://mailchimp.com/pricing/marketing/?currency=EUR

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden