Hallo

We zitten bijna aan 2000 abonnees van onze nieuwsbrief en moeten dus binnenkort overstappen op de betalende versie van Mailchimp.

Werkt er al iemand mee met de betalende versie? Is dit een grote meerwaarde? Ga je dan voor "essentials" of "standards" of "pay as you go"?

Weergaven: 138

Berichten in deze discussie

Wij stonden een tijdje geleden ook voor deze beslissing en hebben toen gebruik gemaakt van het programma van onze gemeente waarmee zijn hun website onderhouden en nieuwsbrieven versturen.

Dag Marijke

Ik zit hier in de bib van Tielt met hetzelfde probleem. Ook ik bereik binnenkort de 2000 abonnees. Maar nog problematischer voor mij is de beperking van het aantal groepen die je in de gratis versie kan aanmaken. Ik heb nl. verschillende nieuwsbrieven: een algemene, één voor jeugdactiviteiten, één voor vorming, één rond poëzie, ... Dat is iedere keer een andere verzendlijst. Ik ben in 2015 begonnen met Mailchimp en toen kon ik max. 7 lijsten aanmaken. Maar in 2019 hebben ze de gebruiksvoorwaarden veranderd en nu kan er maar één verzendlijst meer worden aangemaakt in de gratis versie. Een abonnement op 'Essentials' helpt mij hier geen stap vooruit want ook in die formule kan slechts één verzendlijst worden aangemaakt en eigenlijk wil ik werken met een 10-tal lijsten. Dat betekent dat ik meteen moet gaan voor het Premiumpakket en dat komt uit op iets meer dan 4000 euro per jaar. Dat is zo absurd hoog dat ik zelfs niet ga proberen om dit aan te vragen bij ons bestuur.

Ik ben momenteel een mailchimp-alternatief aan het bekijken: Sendinblue. Zij berekenen het tarief op basis van het aantal nieuwsbrieven die je per maand verstuurt terwijl Mailchimp kijkt naar het aantal abonnees en het aantal verzendlijsten. In Sendinblue staat er geen beperking op het aantal abonnees en het aantal lijsten. Met een abonnement van 350 euro per jaar zou ik 10 brieven per maand kunnen versturen en dat is oké voor mij. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat we op termijn voor Sendinblue zullen gaan.

Er is wel nog een oplossing om in Mailchimp over je 2000 abonnees te kunnen gaan: je kunt een tweede gratis profiel aanmaken, gekoppeld aan een ander e-mailadres. Dat is een beetje omslachtig want je moet elke nieuwsbrief dan twee keer aanmaken en versturen.

Vriendelijke groeten,

      Tim

Hallo

Momenteel hebben wij ook verschillende doelgroepen maar wij werken met tags. Onze algemene nieuwsbrief gaan naar wie is ingeschreven met de tag 'NB', de KJV-nieuwsbrief gaat naar iedereen met de tag 'KJV', ... Deze tags heb ik wel manueel moeten toevoegen maar wanneer je nieuwe adressen in bulk toe voegt kan je meteen ook de tag(s) kiezen. Je kan dan ook personen hebben die in meerdere lijsten voorkomen en dus meerdere tags hebben. Dit kan wel problemen geven wanneer ze uitschrijven maar voorlopig hebben we dit nog niet voor gehad.

De optie van een tweede profiel zou misschien tijdelijk een hulp zijn (en dan het ene profiel gebruiken voor een andere doelgroep) maar lijkt me inderdaad omslachtig. Er is ook een optie om te werken via de nieuwsbrief van de website, dat moeten we nog bekijken. Het lastige aan het overschakelen naar een andere "leverancier" is natuurlijk dat de link met de bibwebsite weg valt.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden