Tot op heden sturen wij onze gebruikers met achterstallige werken 4 boetebrieven. De eerste 3 worden normaal verzonden, de laatste aangetekend.

Wij merken dat steeds meer en meer gebruikers hun aangetekende zending gewoon niet afhalen. Ook worden steeds meer en meer materialen niet teruggebracht naar de bibliotheek.

 

Vanuit het college is er niet meteen groot enthousiasme om deze materialen via een deurwaarder terug te vorderen of te laten vergoeden.

Wij denken momenteel in de richting van een brief met een iets meer 'dwingend' karakter, ondertekend door gemeentesecretaris en het hoofd van de juridische dienst of zo. Met daaraan toegevoegd een overschrijvingsformulier waarmee de gebruikers boete ed kunnen betalen.

 

Wie heeft hiermee ervaring? Voorbeeldbrieven zijn zeer welkom!

Graag jullie bedenkingen!

Weergaven: 240

Berichten in deze discussie

Collega,

bij ons gebeurt het betalen van de achterstallige boeten ism de gemeentelijke financiële dienst.

mail je vraag eens aan sint-katelijne-waver@bibliotheek.be

Wij bemerken ook reeds een tijdje dat aangetekende zendingen niet altijd afgehaald worden.

Daarom stuur ik als vierde brief een 'LAATSTE HERINNERING' (gewoon verzonden) reageren ze dan nog niet, probeer ik ze eerst telefonisch te contacteren. De helft van de gevallen raakt hiermee opgelost.

Soms is het een achterliggende reden waarom men niet terugkomt die men dikwijls wel hoort aan de telefoon.

Als je dan wijst op het feit dat je graag wel je materialen terugkrijgt omdat er vraag naar is krijg je wel soms respons.

Het is in ieder geval de moeite om het te proberen en het geeft veel voldoening als het lukt.

 

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden