Beste,
Ipad gebruikers die e-boeken voor 3 juni hebt geleend, zien die nu dubbel verschijnen bij “mijn e-boeken”. Het is niets ernstigs en de e-boeken zullen ook niet dubbel aangerekend worden op het leentegoed. Het is wel weg te werken.
De oorzaak is dat door een upgrade aan de serverzijde in de nacht van 2 op 3 juni de boeken die al op de boekenplank van een iPad stonden niet meer gesynchroniseerd zijn met de server en de server laat ze dus nog eens op uw tablet.
1° Zorg dat je met de iPad een wifi connectie hebt2° Verwijder de app (lang drukken op het icoon en dan op het kruisje drukken; daarna op de home knop om terug in normale modus te komen)3° Ga naar de Apple Play store en installeer de “e-boeken in de bib” app opnieuw.4° Meldt je opnieuw aan met je Mijn Bibliotheek account5° De “Mijn e-boeken” worden weer ingeladen.
Tags:
Ik stel sinds eergisteren hetzelfde vast bij Android: zowel op de bib-tablet als op mijn eigen smartphone.
Beste Carmen,
Je kan alvast volgende proberen:
1.Zorg dat je online bent.2.Ga naar Settings/Instellingen, dan selecteer je Application manager/Applicatiebeheer, dan selecteer je de e-boeken app en dan selecteer je “gegevens wissen” en “Gedwongen stoppen”.3. App terug opstarten
Als het blijft: kan je mij (johan.delaure@bibnet.be) een screenshot zenden en het betreffende MijnBibliotheek id.
Johan
Dag Johan,
Deze werkwijze lukt perfect op beide toestellen. Dat kan dus zo meegedeeld worden aan andere Android-gebruikers die last zouden hebben van de verdubbeling(en).
Alleen stond bij de tablet daarvoor nog: 'recent verlopen' en dat is nu verdwenen. Maar dat is niet erg op zich natuurlijk.
Carmen
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door