Heeft iemand ervaringen met Ilge (tijdschriftenbeheerder)

Weergaven: 1005

Berichten in deze discussie

Bib Tielt-Winge werkt sinds ongeveer een half jaar met hen.
Ook in de bib van Zwevegem werken we sinds begin dit jaar met Ilge voor een groot deel van onze tijdschriften en kranten. Net zoals in Turnhout is het bij ons twee keer fout gelopen met een krantenabonnement, waardoor die kranten een aantal dagen lang niet beschikbaar waren. Met de tijdschriften tot nu toe geen slechte ervaringen.

Wij zijn op Ilge overgestapt omdat de kosten bij Swets te hoog lagen (minstens 12euro/abonnement), een ander gedeelte van onze tijdschriften zat bij Sanoma die ook een gratis dienstverlening heeft maar enkel op hun eigen publicaties.

Ilge zegt het tijdschriftenbeheer gratis te kunnen doen  en daarom zijn wij dus overgestapt.

De overgang verliep bij ons correct. En wij hebben geen problemen gehad met de leveringen. Ik heb één minpuntje kunnen ontdekken: ipv de correcte abonnementskost rekenen zij per factuur een - welliswaar futiel - bedrag wat zij "krediettoeslag" noemen. Dat bedrag mag je zogezegd aftrekken als je binnen de maand betaalt. Hiervan was geen sprake bij de aanvang van onze overeenkomst. 
Maar voor de rest zou ik zeggen: alleen maar voordelen.

 

Beste,

Welke zijn uw ervaningen met Ilge? Bij ons loop het helemaal niet zo vlot.

Kathleen Dubois zei:

Bib Tielt-Winge werkt sinds ongeveer een half jaar met hen.

Bib Kruibeke werkt sinds dit jaar ook samen met Ilge. En ja, soms loopt er iets mis met de ontvangst van een tijdschrift, maar wordt dit na een mailtje of een telefoontje meteen opgevolgd door Ilge. 

We hebben wel een duidelijke afspraak gemaakt betreffende de facturering, nl. dat Ilge de wet op de overheidsopdrachten respecteert en de gemeente dus een langere termijn dan 30 dagen heeft om de factuur te betalen.

Wij werken sinds 1 januari samen met ILGE. Soms komt er al eens een tijdschrift dubbel of helemaal niet, maar dat zo'n overgang wat kinderziekten kent kan ik begrijpen, en tot nu toe worden problemen correct aangepakt. Bij de afsluiting van de overeenkomst moet je inderdaad wel zorgen dat hierin rekening wordt gehouden met je eigen administratieve wensen, maar ILGE blijkt daar vrij soepel in te zijn.

Omdat bib Niel ook wel interesse toont in ILGE, pik ik even op deze (oudere) discussie in:

Zijn jullie enkele maanden later nog steeds tevreden over ILGE? Blijven de kinderziekten opduiken? Of loopt de dienstverlening vlot?

ik blijf tevreden na (bijna) een jaar.... 

Lieselot Verbruggen zei:

Omdat bib Niel ook wel interesse toont in ILGE, pik ik even op deze (oudere) discussie in:

Zijn jullie enkele maanden later nog steeds tevreden over ILGE? Blijven de kinderziekten opduiken? Of loopt de dienstverlening vlot?

We hebben ondertussen een vlotte samenwerking met Ilge (Bibliotheek Kortenberg)

Ook in de bib van Zwevegem blijven we tevreden. Probleemmeldingen worden snel opgevolgd. Nalevering van ontbrekende nummers verloopt vlot.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden