In alle communicatie over de exit geen woord over de bibliotheken. Worden we gelijkgeschakeld aan een bedrijf, een winkel, vrije tijd, contactberoep...? 

Los van hoe we het veilig zullen kunnen/moeten aanpakken, wie weet al wanneer hij de deuren weer gaat openen voor bibliotheekbezoek? 4 mei, 11 mei, 18  mei, nog later?

Wat onze bib betreft, ik wil eerst een aantal noodzakelijke maatregelen op punt krijgen (plexi-wand aan de balie, quarantainebakken voor de ingeleverde materialen, quarantainestatuut voor materialen die al binnen zijn maar nog niet beschikbaar, winkelmandjes om de toegankelijkheid te kunnen beperken tot een max aantal). Nog totaal geen zicht op wanneer dit zal lukken. 

Maar daarnaast vind ik het ook belangrijk dat we onze strategie een beetje op mekaar afstemmen. Vandaar mijn vraag naar het Wanneer? Bedankt voor je reactie.

Groeten van bib Hoeilaart,
Annemie Pijcke

Weergaven: 5429

Berichten in deze discussie

Je kan ook een tijdslot maken in een aanvraagformulier op de website. Voorbeeld bib Schoten heeft er zo eentje gemaakt heb ik gezien. Ik vraag me alleen af hoe je controleert dat wie komt ook een afspraak heeft ...? De aanvraagformulieren komen in de inbox van de bib terecht ...dus je hebt niet direct een overzicht. Met die appoint tool wel veronderstel ik ?

Groetjes

Ingrid 



Leen Boermans zei:

Dag Carine

Gebruiken jullie daar een of ander digitaal systeem voor om die reservaties bij te houden of doen jullie dit met pen en papier?

Groetjes

Leen



Carine Van Lierde zei:

https://appoint.be/

We starten voorzichtig met 4 bezoekers per kwartier.

Dat is ofwel 1 volwassene ofwel 1 kind, begeleid door 1 volwassene.

Dit kan ook via een catalogusformulier zie afhaalpunt bib Sint-Niklaas. https://sint-niklaas.bibliotheek.be/formulier/afhaalbib

Je kan dag laten kiezen en vervolgens tijdstip laten kiezen. Het telt ook af. Op het leerplatform staat er meer info : https://leerplatform.cultuurconnect.be/courses/formulieren/lessons/...

Ingrid kemna zei:

Je kan ook een tijdslot maken in een aanvraagformulier op de website. Voorbeeld bib Schoten heeft er zo eentje gemaakt heb ik gezien. Ik vraag me alleen af hoe je controleert dat wie komt ook een afspraak heeft ...? De aanvraagformulieren komen in de inbox van de bib terecht ...dus je hebt niet direct een overzicht. Met die appoint tool wel veronderstel ik ?

Groetjes

Ingrid 



Leen Boermans zei:

Dag Carine

Gebruiken jullie daar een of ander digitaal systeem voor om die reservaties bij te houden of doen jullie dit met pen en papier?

Groetjes

Leen



Carine Van Lierde zei:

https://appoint.be/

We starten voorzichtig met 4 bezoekers per kwartier.

Dat is ofwel 1 volwassene ofwel 1 kind, begeleid door 1 volwassene.

Dag Christophe (en co)

Wij gingen gisteren wel al open, na weken afhaalbib. Zonder afspraak, maar max. 25 klanten tegelijkertijd (wordt gemeten aan de hand van verplichte winkelmandjes). En dan nog wat extra regeltjes en afspraken.

Verliep best vlot, klanten waren dankbaar (maar dat waren ze ook al voor de afhaalbib :)). 

Succes! 



christophe coffyn zei:

collega's,

zijn er bibliotheken die WEL open doen op 18 mei en hoe doen ze dit ?

PS Niet om jullie aan te geven via de kliklijn, wel uit interesse om af te tasten wat nu in feite kan en wat niet.

grtn,

Christophe Coffyn

bibliothecaris

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden