Sinds wij overgeschakeld zijn op Biblioprint voor het maken van onze (rug)etiketten, hebben we jammer genoeg al heel wat problemen gehad met de door Schulz geleverde etiketten. Verschillende leveringen bevatten etiketten die fout gesneden waren. Op sommige dozen zat een verschil van 2, 3 tot 4 mm verschil op de onder- en bovenmarge. Andere dozen bevatten dan weer etiketten met een verschil van 2 tot 3 mm op de zijmarges. Gebruikmaken van de printverschuiving brengt weinig soelaas aangezien de verschuiving op de etiketvellen niet steeds dezelfde is (dan eens een goed gecentreerd vel, dan eens met verschil op boven- en ondermarge, dan eens met verschil in de zijmarges). Zijn er bibliotheken die gelijkaardige problemen hebben?

Weergaven: 860

Berichten in deze discussie

In de bib van Bree hebben we dezelfde problemen. Ik heb dit al meer dan een jaar geleden doorgegeven aan Schulz maar ik weet niet of ze daar iets mee gedaan hebben.

Ik denk dat ze per doos meestal toch hetzelfde gesneden zijn. Foutief gesneden vellen plaatsen we altijd met de smalste marge naar rechts zodat bij de romans/jeugd de auteur er toch correct opstaat. Het gevolg is dat als je, zoals wij, met kleuraanduidingen voor de jeugd werkt er soms maar een heel smal gekleurd strookje aan de bovenzijde van het etiket overblijft.

En om telkens met printverschuivingen te werken is ook een heel gedoe door de verschillende etiket-formaten.

Nu we toch over de etiketten bezig zijn; bij de 2x9-etiketten is het ons opgevallen dat er meestal 2 etiketten (horizontaal naast elkaar) slecht gesneden zijn waardoor er regelmatig  etiketten  scheuren als je ze wil losmaken.

Ook in Waasmunster regelmatig dergelijke problemen met veel prutswerk en tijdverlies tot gevolg.

In Bornem tot nu toe enkel verschil opgemerkt bij boven en ondermarge. Daar letten we dan ook wanneer we de vellen in de printer steken.

In bib Assenede ook al problemen gehad met boven- en ondermarge. Dit is ook al een paar maanden geleden gesignaleerd.

Ook in Waregem problemen, veel prutswerk en verloren etiketten en tijd.

Ook Sint-Niklaas heeft problemen met nieuw geleverde etiketten. De vertegenwoordiger van Schulz komt donderdag 24/12 langs om het probleem te bekijken.

Blij te horen dat dit probleem niet allen bij ons in Hoeilaart zich afspeelt. Ik dacht al dat het aan onze instellingen lag.

Beste BiblioPrint gebruikers

 

Dank voor het uiten van jullie bezorgdheid over de biblioprintetiketten. Dit helpt ons om mee te waken over de correcte werking van BiblioPrint.

Een kwaliteitsafwijking van de printetiketten verhindert een vlotte bibliotheekwerking en zorgt alleen maar voor ergernis, ondanks een correct gebruik van de software.

Zo hebben we midden 2014 een deel etiketten uit roulatie genomen en vervangen omwille van een slechte centrering van de kapvorm.

Recentelijk hebben we terug berichten gekregen van een slechte centrering en het moeilijk afnemen van de etiketten. Dit is ter plaatse vastgesteld in de bibliotheken van Sint-Niklaas en Dilbeek.

Om tot een oplossing te komen is er kortelings een overleg met onze drukker voorzien waarin dit probleem besproken wordt.  Op basis hiervan kunnen de nodige maatregelen getroffen worden aan het productieproces om zo terug tot correcte etiketvellen te komen.

 

Voor een omwisseling van etiketten kan u rechtstreeks contact met ons opnemen, (016 623 340 of via info@sbnl.be)

 

Wij nemen dit probleem ter harte en houden jullie op de hoogte van de verdere aanpassingen.

 

Met vriendelijke groet.

SCHULZ BENELUX bvba

Beste BiblioPrint gebruikers

Intussen zijn we tot een oplossing gekomen voor de biblioprint-etiketten. Het productieproces van de etiketten is volledig aangepast om elke afwijking aan de etiketten uit te sluiten.

De etiketten worden vanaf nu op vooraf versneden A4-vellen gestanst. Voorheen werden de etiketten op grootvellenformaat gestanst en nadien tot A4 versneden. Het achteraf versnijden was gevoelig aan verschuivingen die nu uitgesloten zijn.

Ook de stansplaat is veranderd. Er zijn nieuwe vooraf opgespannen stansplaten aangekocht. Voorheen moest een stansplaat telkens opnieuw gemonteerd worden wat ook een afwijking kon geven. Het ene etiket werd dieper dan het andere uitgestanst. De vooraf opgespannen stansplaat werkt steeds met gelijke druk zodat elk etiket met eenzelfde diepte wordt uitgesneden.

Elk etiketvel krijgt vanaf nu ook een richtingaanduiding mee. Aan de hand hiervan kan het etiket steeds in dezelfde richting in de printer worden geplaatst. Als dit zo gebeurt, werken de instellingen voor de printverschuivingen ook steeds in dezelfde richting. De etiketvellen dragen vanaf nu ook een referentie. Aan de hand van deze referentie is het makkelijk voor ons om te bepalen uit welke productiereeks een etiket komt. Moest er, alle inspanningen ten spijt, toch nog iets misgaan kunnen we het probleem nauwkeurig situeren.

De etiketten volgens het nieuwe productieproces zijn intussen aangemaakt en worden sinds enkele weken verspreid.

We volgen dit verder op en met opmerkingen kan u steeds bij ons terecht. (016 623 340 - info@sbnl.be)

Met vriendelijke groet.

SCHULZ BENELUX bvba

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden