Onze bib heeft te weinig inkomsten om een betaalautomaat te verantwoorden, maar we willen toch het aantal cash betalingen zoveel mogelijk beperken. Tegenwoordig zie je apps verschijnen waarmee je in een handomdraai een betaling kan doen. Payconiq lijkt eenvoudig te integreren; het is gebaseerd op gsm-nrs of emailadressen van je contacten. De Bancontact is misschien meer ingeburgerd maar daarvoor moet je voor elke betaling een qr-code genereren.
Zijn er bibliotheken die er al mee werken? Voor- en nadelen van de systemen? Hoe best integreren in je werkproces en je bibliotheeksysteem? ... Alle ervaringen meer dan welkom.
Alvast bedankt en groeten van bib Hoeilaart
Tags:
wij vermelden op elk ticket : lenersnummer, openstaand bedrag en rekeningnummer. Daarmee kan de lener overschrijven op onze bibrekening. Wekelijkse terugschakeling naar Vubis werkt prima en is weinig extra werk. Geen app nodig ;) Groeten bib Jabbeke
Het klinkt eenvoudig maar ik moeilijk geloven dat alle leners bereid om dergelijke kleine bedragen over te schrijven? Wij stimuleren ze wel om hun tegoed efkes te laten aangroeien (tot max 5 €, dan zijn ze de facto geblokkeerd), maar velen willen uit principe geen schulden hebben en dringen aan om toch maar rap die 30 cent te betalen. Dan zijn ze ervan af. Maar zo blijven wij bezig met de centjes, tellen, zien of alles klopt, overmaken aan de gemeente....
Aanvaarden jullie dan geen enkel cash geld meer in de bib?
Wij hebben geen kassa in de bib. Ontvangen geen cash. Betaling kan enkel via overschrijving.
Interessant... Wat kost minder tijd : geld tellen of rekeningen controleren... ?
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door