Graag jullie ervaringen met de besteladministratie van Brocade?

Weergaven: 478

Berichten in deze discussie

Beste,

 

wij gebruiken vanaf 2009 binnen het PBS Antwerpen de besteladministratie. In het begin (zoals elke nieuw ding...) is dit wennen (juiste parameters inzetten; juiste afspraken maken; minimale gegevensinvoer afspreken enz.)

Wij kunnen niet zonder omdat er 5 verschillende personen bestellingen plaatsen over verschillende budgetten bij 3 boekhandels. Dit is de enige manier om netje overzicht te houden hoe ver je staat met bestellen; facturatie enz.

Bestellingen plaatsen doen verschillende personen, facturen afboeken maar 1 . Ook bij dit laatste zoek ik nog een manier om dit zo minimaal mogelijk vlot te laten lopen .

CD / DVD loopt niet via de besteladministratie omdat er nog onvoldoende basisgegevens inzitten bij bestelling, en we nog steeds wachten op het zichtbaar zijn van de bestelgegevens in ISIS / Aquabrowser. In Brocade zelf wel zichtbaar (maar dus niet voor publiek) Maar men heeft me verzekerd dat aan dit laatste punt (bestelgegevens zichtbaar maken) met hoge prioriteit gewerkt wordt.

 

Steven Duyck

Bib Westerlo

 

Dag Katrien, 

De OB Antwerpen gebruikt Brocade voor bestellingen - voor de 19 bibliotheken in ons netwerk van openbare bibliotheken in de Stad Antwerpen.

Deze besteladministratie is gecentraliseerd  in Kotter; verschillende mensen voeren in, één persoon (en één backup) voor de ontvangstregistratie en facturatie.

Budgetopvolging (besteld, geleverd) en stand van zaken is mogelijk.

Het verzenden van bestellingen naar leverancier verloopt via PDF of FTP-server. voordeel van dit laatste: leverancier kan dit opladen in eigen besteladministratie. Zeker nog werk aan de winkel voor uitwisselen van gegevens. Bvb. website van leverancier, waar je kan op kiezen, en inladen in Brocade is nog niet mogelijk.

Nog vragen?

Mail: .. inge.goossens@stad.antwerpen.be

Inge Goossens

Hartelijk dank, Steven!

Steven Duyck zei:

Beste,

 

wij gebruiken vanaf 2009 binnen het PBS Antwerpen de besteladministratie. In het begin (zoals elke nieuw ding...) is dit wennen (juiste parameters inzetten; juiste afspraken maken; minimale gegevensinvoer afspreken enz.)

Wij kunnen niet zonder omdat er 5 verschillende personen bestellingen plaatsen over verschillende budgetten bij 3 boekhandels. Dit is de enige manier om netje overzicht te houden hoe ver je staat met bestellen; facturatie enz.

Bestellingen plaatsen doen verschillende personen, facturen afboeken maar 1 . Ook bij dit laatste zoek ik nog een manier om dit zo minimaal mogelijk vlot te laten lopen .

CD / DVD loopt niet via de besteladministratie omdat er nog onvoldoende basisgegevens inzitten bij bestelling, en we nog steeds wachten op het zichtbaar zijn van de bestelgegevens in ISIS / Aquabrowser. In Brocade zelf wel zichtbaar (maar dus niet voor publiek) Maar men heeft me verzekerd dat aan dit laatste punt (bestelgegevens zichtbaar maken) met hoge prioriteit gewerkt wordt.

 

Steven Duyck

Bib Westerlo

 

Hartelijk dank, Inge!

Inge Goossens zei:

Dag Katrien, 

De OB Antwerpen gebruikt Brocade voor bestellingen - voor de 19 bibliotheken in ons netwerk van openbare bibliotheken in de Stad Antwerpen.

Deze besteladministratie is gecentraliseerd  in Kotter; verschillende mensen voeren in, één persoon (en één backup) voor de ontvangstregistratie en facturatie.

Budgetopvolging (besteld, geleverd) en stand van zaken is mogelijk.

Het verzenden van bestellingen naar leverancier verloopt via PDF of FTP-server. voordeel van dit laatste: leverancier kan dit opladen in eigen besteladministratie. Zeker nog werk aan de winkel voor uitwisselen van gegevens. Bvb. website van leverancier, waar je kan op kiezen, en inladen in Brocade is nog niet mogelijk.

Nog vragen?

Mail: .. inge.goossens@stad.antwerpen.be

Inge Goossens

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden