Wij willen starten met een nieuwsbrief.

Via onze stadswebsite kunnen we geen nieuwsbrief aanmaken, dus zijn we op zoek naar een alternatief.

 

Hoe maken andere bibliotheken hun nieuwsbrief? Zijn er bibliotheken die via het web een gratis programma gebruiken?

Wat zijn jullie ervaringen? Merk je resultaten uit het verzenden van een nieuwsbrief?

 

Alvast bedankt!

Weergaven: 313

Berichten in deze discussie

Als Streekgericht Bibliotheekbeleid Brussel bieden wij onze Brusselse bibliotheken een nieuwsbriefmodule aan als onderdeel van de bibliotheekwebsites (onder Drupal). De module is gebaseerd op Mailchimp en in ons geval geïntegreerd in de website. Maar je kunt Mailchimp ook afzonderlijk gebruiken. Mailchimp bestaat ook in een gratis versie die je kunt gebruiken tot een bepaald maximum aantal geadresseerden en een maximum aantal mails per maand. Met de betaalde versie heb je grotere aantallen, maar ook nog andere extra mogelijkheden.

Ik gebruik sinds kort persoonlijk de gratis versie van Mailchimp voor de genealogische vereniging waarvan ik bestuurder-secretaris ben. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden. Voordeel is dat alles online gebeurt, je hoeft dus lokaal geen software te installeren. Na het verzenden van een nieuwsbrief kun je mooi opvolgen hoeveel de mail wordt geopend, hoeveel er op links wordt geklikt... Alle formulieren voor inschrijven, uitschrijven, aanpassen persoonlijke gegevens... zijn eenvoudig aanpasbaar en standaard voor een groot deel ook al in het Nederlands beschikbaar (er hapert soms wat aan de vertaling, maar dat kun je dus zelf verbeteren). De lay-out van de nieuwsbrief kun je zelf kiezen (er zijn ook zeer veel sjablonen die als basis kunnen dienen) en je kunt deze dus aanpassen aan de gemeentelijke huisstijl of aan de huisstijl van de bibliotheek.

Meer informatie op http://www.mailchimp.com

 

Die ga ik alvast uittesten!

Bedankt voor alle info, Patrick!

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden