Tot hiertoe wordt er in onze bib nog altijd alleen cash betaald, via de betaalautomaat.

Wat gebeurt er op dit moment in andere bibliotheken van ca. dezelfde grootte?

Wat zijn de ervaringen van anderen met Bancontact of Payconiq of online betalen? Waarvoor zou je nu kiezen in een bib voor 30.000 inwoners, met 2 vestigingen? Ik heb gezien dat men er soms voor kiest alleen in de hoofdbib bancontact te voorzien. En ik heb gelezen dat men om eventueel te starten met online betalen best nog even wacht tot de overeenkomst met Worldline hernieuwd werd.

We hebben allemaal veel kleine bedragen die betaald worden. (Ik lees bij de vragen ivm "Online betalen" dat het gemiddeld bedrag voor alle bibliotheken € 4,65 was.) Loont het de moeite om in bancontact te investeren?

In Wise kan men het detail van de inkomsten uit het systeem halen, maar komen die bedragen dan ook nog één voor één tussen de andere zaken op de bankrekening van IVEBICA, die door de financiële dienst van onze bib intern (niet in de gemeente) moet worden nagezien?

Weergaven: 224

Berichten in deze discussie

Hallo Katelijn

Onze bib heeft een betaalautomaat met cash geld functie.

Klanten kunnen ook online betalen, dat kan sinds december 2020.

We zien het aantal online betalingen maandelijks wel stijgen. In de eerste maand was dat amper 10 euro, nu zitten we toch al over de 145 euro voor een halve maand.

Onze spelotheek wilt ook graag beginnen met betalen via een terminal, dus ik hoop dat in deze post ook wat info komt over goedkope betaalterminal / alternatieven.

groetjes

Saskia

 

De verhouding bij ons is ongeveer 3/4 bancontact, 1/4 cash.

Dag Katelijn,

Wij hebben in Izegem een betaalautomaat van Tracs die zowel BC heeft als munters om met muntgeld te betalen. In het tellen van die munten kruipt nogal wat tijd. Op termijn gaan wij naar uitsluitend BC. We hebben geen filialen of uitleenposten. Maandelijks ontvangen we ongeveer1500 EUR waarvan ca 1000 EUR (ook heel kleine bedragen) via BC en 500 EUR cash.
Met VUBIS waren er altijd kleine afwijkingen in de boekhouding. WISE en Tracs lopen quasi gelijk.

Vriendelijke groet,
Nicolas OB Izegem

dag Katelijn, 

Wij ontvangen al een hele tijd geen geld meer aan de balie, geen gedoe met kassa tellen. Tot voor Corona konden mensen kiezen om cash of online te betalen via de betaalautomaat. Was altijd een heel gedoe om het geld te tellen bij afrekenen. Sinds we terug open zijn hebben we alleen de bancontact functie (ook contactloos) en dat werkt perfect. Vroeger kozen mensen vaak voor cash omdat ze het bedrag zo klein vonden, nu betaalt iedereen zonder morren met de kaart. Als mensen echt geen geld bij hebben, gebruik ik soms de tussenoplossing dat ze de cash aan mij betalen en dat ik het bedrag aan onze automaat met mijn bankkaart betaal. (soms voor kleine bedragen zoals kopies, ...).

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden