Jong geleerd is oud gedaan, dat geldt ook voor cultuur. Het label Vlieg maakt het cultuur- en vrijetijdsaanbod voor families met jonge kinderen (-12 jaar) zichtbaar en herkenbaar. Honderden organisatoren, gemeenten en mediapartners gebruiken het label in hun programmabrochures, infobladen, online agenda’s en printkalenders. Vlieg maakt families wegwijs, helpt om een keuze te maken uit het ruime aanbod en prikkelt hen om naar activiteiten mét toegevoegde waarde te gaan.
Op de publiekswebsite UiTmetVlieg.be vinden families info op maat over activiteiten voor en met kinderen. De website is ook het digitale clubhuis van de 'Bende van Vlieg': een community van families die in ruil voor 'Vliegpunten' hun uitstapjes met de kinderen bespreken en zo inspiratie bieden voor andere families.
Met allerlei publieksacties geeft Vlieg families geregeld een duwtje in de rug om in hun vrije tijd aan cultuur te doen. Zo is er jaarlijks de zomeractie 'Schatten van Vlieg': een culturele schattentocht in samenwerking met de brede sector die tienduizenden kinderen op de been brengt.
Schatten van Vlieg, ondertussen een vaste waarde in de vakantiemaanden juli en augustus, is een zomeractie voor families. In heel Vlaanderen en Brussel verstoppen cultuurhuizen een schat van Vlieg. Zo moedigen we families aan om eropuit te trekken en via de schattentocht het vrijetijdsaanbod in hun eigen buurt te ontdekken.
Het thema van dit jaar is "proef jij wat ik proef?"
Wegens grote vraag…
DoorgaanGeplaatst op 3 Januari 2019 om 14.21
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door
Prikbord
Je moet lid zijn van Kenniskantoor om reacties te kunnen toevoegen!
Word lid van Kenniskantoor