Het is me wel gelukt om een fundel te kopen, maar nog niet om er eentje te lenen. Ik kan met de gebruikersnaam en code niet inloggen. De app reageert niet bij het aanmelden. Er gebeurt gewoon niets, maar als ik een fundel wil kopen dan gaat dit vlot. Wie heeft er al een fundel uitgeprobeerd op zijn ipad,ipad, iphone? "funder

Weergaven: 378

Berichten in deze discussie

Ik heb het op mijn iPhone en iPad uitgebreid getest, en op beide werkte het, weliswaar met de demoversie van Fundels. Ik stel voor dat ik je straks contacteer, en we samen met Playlane kijken wat er misloopt op jouw iPhone.

Even om zeker te zijn, je logt toch in met de code die je op het kaartje dat de Fundelsbibliotheken ter beschikking hebben vindt, en niet met je login en wachtwoord van het Vlaams-Brabantse bibliotheeksysteem. Op dit moment is er nog geen koppeling met een persoonlijke login en wachtwoord, maar met random gegenereerde ID's en wachtwoorden op kaartjes die de bibliotheken gekregen hebben om mee te geven aan de gebruikers.

Playlane laat weten dat er een tijdelijk probleem was. Op de iPhone en iPod Touch was het lenen sinds zondag inderdaad onmogelijk. Er is ook een update voor de app op beide toestellen, wie problemen ondervond wordt aangeraden om eerst die update te installeren en het daarna nog eens te proberen.

Wij hebben het hier in Bib Bornem net geprobeerd via de fundels app versie 1.0.6.6 (versie van 7 juni 2011) op iOS 4.3.3 en daar krijgen we de catalogus niet op te zien.

Inloggen lukt, maar de catalogus verschijnt niet en boeken kiezen lukt dan ook niet natuurlijk.

Beste,

 

Het probleem dat Fundels niet uit te lenen waren zou intussen moeten opgelost zijn (door de 1.0.6.6 update)

 

Katia, kunt u volgende stappen even proberen en kijken of dit het probleem oplost :

  • Eens op het dashboard (waar alle icoontjes staan), dubbelklik je op de ronde home knop van uw iPad
  • Onderaan zal een lijst met icoontjes te voorschijn komen
  • Hou uw vinger op een van deze icoontjes tot ze beginnen trillen en een rood kruisje te voorschijn komt
  • Duw op het kruisje die bij het Fundels icoontje staat
  • Probeer nogmaals de app op te starten

Indien dit niet helpt raad ik aan om op dezelfde manier de app eerst te verwijderen, en dan terug uit de app store te halen. Hiervoor hou je opnieuw uw vinger vinger op een icoontje tot ze beginnen te trillen en het delete kruisje te voorschijn komt.

 

Kun je mij ook vertellen met welk toestel u werkt (iPod 3 - 4 / iPhone 3GS 4 / iPad 1 - 2) ? Wij kunnen proberen de omstandigheden na te bootsen om deze fout weg te werken.

 

Ook zou het handig zijn als u kon vertellen of dit toestel verbinding maakt via 3G/Edge (mobiel) of Draadloos internet.

 

Mvg,

Nicky

Misschien even een aanvulling op de vraag van Katia. Om de catalogus te zien moet je toestel toegang hebben tot internet via wifi of 3G, anders toont hij enkel de reeds gekochte of geleende boeken. Indien het toestel wel toegang heeft tot internet en de catalogus toch niet zichtbaar wordt, dan zijn de stappen die Nicky hierboven beschreef een aanrader.
Ik stuur je oplossingen door naar diegene met de iPad, want dat was de voorzitter van onze beheerraad en laat daarna iets weten.

Nicky Goethals zei:

Beste,

 

Het probleem dat Fundels niet uit te lenen waren zou intussen moeten opgelost zijn (door de 1.0.6.6 update)

 

Katia, kunt u volgende stappen even proberen en kijken of dit het probleem oplost :

  • Eens op het dashboard (waar alle icoontjes staan), dubbelklik je op de ronde home knop van uw iPad
  • Onderaan zal een lijst met icoontjes te voorschijn komen
  • Hou uw vinger op een van deze icoontjes tot ze beginnen trillen en een rood kruisje te voorschijn komt
  • Duw op het kruisje die bij het Fundels icoontje staat
  • Probeer nogmaals de app op te starten

Indien dit niet helpt raad ik aan om op dezelfde manier de app eerst te verwijderen, en dan terug uit de app store te halen. Hiervoor hou je opnieuw uw vinger vinger op een icoontje tot ze beginnen te trillen en het delete kruisje te voorschijn komt.

 

Kun je mij ook vertellen met welk toestel u werkt (iPod 3 - 4 / iPhone 3GS 4 / iPad 1 - 2) ? Wij kunnen proberen de omstandigheden na te bootsen om deze fout weg te werken.

 

Ook zou het handig zijn als u kon vertellen of dit toestel verbinding maakt via 3G/Edge (mobiel) of Draadloos internet.

 

Mvg,

Nicky

Blijkbaar lukt het na het opnieuw installeren wel. Dus ons probleem is opgelost. Alvast bedankt voor de probleemoplossing.

Nicky Goethals zei:

Beste,

 

Het probleem dat Fundels niet uit te lenen waren zou intussen moeten opgelost zijn (door de 1.0.6.6 update)

 

Katia, kunt u volgende stappen even proberen en kijken of dit het probleem oplost :

  • Eens op het dashboard (waar alle icoontjes staan), dubbelklik je op de ronde home knop van uw iPad
  • Onderaan zal een lijst met icoontjes te voorschijn komen
  • Hou uw vinger op een van deze icoontjes tot ze beginnen trillen en een rood kruisje te voorschijn komt
  • Duw op het kruisje die bij het Fundels icoontje staat
  • Probeer nogmaals de app op te starten

Indien dit niet helpt raad ik aan om op dezelfde manier de app eerst te verwijderen, en dan terug uit de app store te halen. Hiervoor hou je opnieuw uw vinger vinger op een icoontje tot ze beginnen te trillen en het delete kruisje te voorschijn komt.

 

Kun je mij ook vertellen met welk toestel u werkt (iPod 3 - 4 / iPhone 3GS 4 / iPad 1 - 2) ? Wij kunnen proberen de omstandigheden na te bootsen om deze fout weg te werken.

 

Ook zou het handig zijn als u kon vertellen of dit toestel verbinding maakt via 3G/Edge (mobiel) of Draadloos internet.

 

Mvg,

Nicky

Wie nog problemen zou ondervinden met Fundels (pc-versie en/of mobiele app), mag de probleemomschrijving doorsturen naar info@fundels.com, met mezelf (ilse.depre@bibnet.be) in kopie.

 

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden