Dag collega's
Zijn er bibliotheken die positieve of negatieve ervaringen met één of meerdere van de firma's voor RFID HSbib (Autocheck Systems), Bibliotheca en Kno-Tech kunnen delen? De technische aspecten zijn hierbij erg belangrijk, maar voor ons als kleine bibliotheek is zeker ook de service van doorslaggevend belang.
Zijn er bibliotheken die al gebruik maken van de cloudLibrary-app van Bibliotheca, die leners in staat stelt items uit te lenen met een smartphone?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet
Jo
Tags:
In Zulte zijn we zeer tevreden van HSbib, vroeger itrack. We installeerden een zelfuitleenbalie in 2015. De helpdesk werkt heel snel en doeltreffend.
Cerine Van Lierde
Beste collega,
In Kruishoutem werken we sinds 2015 met HSbib. Wij zijn zeer tevreden. Goede werking, vlotte service en zeer goed voorbereide omschakeling naar EBS. Bij het uitvallen van Wise kunnen we met de zelfuitleen nog innemen en uitlenen.
Sinds 2019 vormen we een fusiegemeente met Zingem. Door verhuisperikelen kunnen de zelfuitleenbalies daar nog niet worden geïnstalleerd.
Wij werken in Kruishoutem met een betaalautomaat van de firma Tracs.
Kruishoutem = 8000 inwoners, Zingem = 7000 inwoners
Veel succes.
In Balen werken wij sinds 2007 samen met Itrack/HSbib/Autocheck. Wij waren indertijd de eerste bib met de combinatie HSbib/Brocade. De begeleiding bij de opstart was uitstekend, de service nadien eveneens. Wij hebben nog nooit echte problemen gehad noch wat software noch wat hardware betreft. Kleinere problemen worden snel en accuraat opgelost. Ze zijn een welgekomen partner voor elke ICT-dienst. PS: wij gebruiken 4 zelfuitleenbalies (2 voor uitleen en 2 voor inname).
Dankjewel collega's voor jullie erg duidelijke reacties! De ondervindingen met HSbib zijn blijkbaar unaniem positief. Toch zouden we heel graag nog wat reacties vernemen van bibliotheken die met één van de twee andere systemen werken... Iemand?
Bib Veurne is in 2008 gestart met Nedap dat ons later toegewezen heeft aan Autocheck, waar we nog steeds mee werken en tevreden over zijn. Snelle service, meestal via remote.
In Beringen werken we sinds 2013 met Bibliotheca: 2 selfchecktoestellen voor het uitlenen, 2 innamekasten en een slimme inleverbus. Over het algemeen zijn wij tevreden. Contact met de helpdesk is goed en kleine probleempjes worden snel opgelost. De cloud library-app staat hier in de begroting en zal waarschijnlijk voor eind dit jaar of begin volgend jaar zijn.
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door