Hallo collega's

Ik sta voor het uitwerken van een nieuwe rondleiding voor de 5-jarige kleuters en het eerste leerjaar. De focus ligt op klasgroepen met vooral anderstaligen maar ook kinderen die taalachterstand kennen omwille van verschillende redenen. 
Een tweede aspect: de ouders komen mee.
In volgende tekst heb je de bedoeling samengevat

Voor)lezen en leesplezier zijn onmisbaar voor een goede taalontwikkeling. Bovendien is het leuk! Ook voor kinderen die het wat moeilijker hebben met lezen of thuis een andere taal spreken dan het Nederlands.

Daarom is er nu de nieuwe introductie ‘Scoor taal met een verhaal’. Boekenplezier ontdekken in de bib, niet alleen met je klas, maar ook met de ouders. Jullie leren op een ontspannen manier verschillende soorten boeken kennen, krijgen tijd om te grasduinen en luisteren gezellig naar een verhaal. Daarna keren jullie terug naar de klas met een tas vol boeken én tips over voorlezen en het kiezen van het juiste boek. Welkom!

Wie heeft ervaring, tips of voorbeelden voor een concrete aanpak vanuit de eigen werking. Daar zou ik heel blij mee zijn. Alvast dikke merci!

Groetjes uit Hasselt!

Vera

Weergaven: 71

Berichten in deze discussie

Beste Vera,

Misschien dat volgende artikels op de website van Iedereen Leest inspiratie kunnen bieden:

- Naar een activerend klasbezoek in de bibliotheek in zeven stappen

- Getipt: toolbox 'Ouders welkom in de bib'

Vriendelijke groeten,

Simon Bequoye - Iedereen Leest

Dag Simon

Ga ik zeker bekijken. Bedankt!

groetjes

Vera

Simon Bequoye zei:

Beste Vera,

Misschien dat volgende artikels op de website van Iedereen Leest inspiratie kunnen bieden:

- Naar een activerend klasbezoek in de bibliotheek in zeven stappen

- Getipt: toolbox 'Ouders welkom in de bib'

Vriendelijke groeten,

Simon Bequoye - Iedereen Leest

RSS

© 2022   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden