Volgend probleem werd ons gemeld door een gebruiker:

Probleemstelling (dewelke ik eigenaardig genoeg bij aanvang niet had) : De boeken blokkeren altijd. Dit is zeker het geval wanneer ik bv wil terug bladeren. Ik blader terug omwille van het feit dat een hoofdstuk altijd afsluit zonder de laatste bladzijde van dat hoofdstuk te kunnen lezen (?). Dit is tot nu toe enkel het geval geweest bij de “Memoires van Dani Klein-Vaya Con Dios” en bij “Eefje : mijn zoektocht naar de waarheid”. Om te deblokkeren moet ik telkens opnieuw de app verwijderen en herinstalleren. Op een bepaald moment werd zelfs mijn paswoord niet meer aanvaard en heb ik ook mijn paswoord gewijzigd. Soms verschijnt ook de mededeling “Sync e-boeken en leentegoed” maar het wieltje blijft eeuwig draaien zodanig dat ik ook dan dezelfde actie met de app dien te ondernemen (verwijderen & herinstalleren).

Soms wordt mijn leentegoed en mijn e-boeken niet direct weergegeven.

Ik kan ze opnieuw openen bij verwijdering en herinstallatie van de app.

De 4 eerder gelezen boeken gaven practisch geen problemen. Allen het boek “Bradley Wiggins” heb ik even moeten herinstalleren in het buitenland.

Ik heb het probleem zowel op mobiel internet, als op WIFI en offline maar merk dat ik de minste problemen heb met WIFI aan !

Ik sluit de app niet af want weet niet hoe ik dit moet doen via de dubbelklik op de thuisknop. Wel dien ik eveneens te vermelden dat ik verschillende professionele aaps gebruik waar ik nooit problemen mee heb en absoluut niet dien te herinstalleren.

Heb de app gebruikt in Praag en New York (inderdaad andere tijdzone). Volgende week gebruik ik hem in Berlijn.

De lener gebruikt een iPad.

Is er hier een verklaring en oplossing voor?

Toen de lener vorige week langs kwam met dit probleem in de bib, kon ik wel zonder problemen alle boeken lezen. Om het leentegoed correct te zien heb ik de app wel eens moeten afsluiten en opnieuw openen.

Vriendelijke groeten,

Ellen

Weergaven: 228

Berichten in deze discussie

De lener vraagt of het mogelijk is om de leenperiode van de e-boeken in kwestie met een week te verlengen, omdat hij tijd verliest met telkens de app te herinstalleren en om hem in staat te stellen de boeken uit te lezen.

Kan dit? Of lossen we het in de bib op via een nieuwe e-boekenkaart?

Beste,

In ieder geval kunnen we dit gedrag van de iPad app niet reproduceren op onze iPads/iPhone.  We vermoeden ook uit het feit de het een hele reeks van problemen is, dat ze veroorzaakt worden door een slechte verbinding met de wifi.  Uiteraard zou dat ook niet mogen en moet de iPad App daar tegen kunnen.  We vermoeden dat de app, als er wifi actief is, steeds probeert connectie te maken en als die dan niet goed gaat, gaat hij de mist in.  Om het probleem exacter te kunnen identificeren willen we daarom vragen 1) de leesapp te gebruiken (nadat men ingelogd is ) met de wifi van de iPad uitgeschakeld en 2) de app te gebruiken met een andere wifi indien mogelijk (bv. in de bib).  

Hallo Johan,

Bedankt voor de info. Ik geef dit in ieder geval al door

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden