Beste collega’s
Sinds enkele jaren noteren wij systematisch de vragen van onze bezoekers. Zowel de vragen aan de balie als vragen die we via mail of telefoon ontvangen. Het helpt ons om kwesties aan de balie verder op te volgen, kennis te delen onder het team, bij onze collectievorming enz…
Door dit te doen konden wij bijvoorbeeld de vraag naar studie- en oefenkansen Nederlands of de vraag van scholieren naar studieruimte beter objectiveren.
Kortom, een nuttige zaak, maar… we botsen op de efficiëntie van de registratie & verwerking.
Vandaar de vraag naar tips en ervaringen omtrent het noteren, labelen, verwerken van balievragen.
Met andere woorden: hoe doen jullie dat?
Dankjewel!
Frederika Van Wing
Bibliotheek Oudergem
Tags:
Hallo Frederika
In onze bib (Bibliotheek De Krook) zijn we een paar weken terug gestart met ongeveer hetzelfde. We zijn alle info aan het bundelen (Typemails, huidige infofiches van scharepoint, ideeënbus, ...) om deze te linken aan elkaar om ze in een nieuwe omgeving te plaatsen zodat alle info/vragen makkelijker "opzoekbaar" worden. Voor het ogenblik werken we met Lists en Teams (Office 365).
Mocht je meer info willen of eens een overlegje willen mag je me gerust mailen. We zitten ook nog maar in de beginfase dus ideeën en suggesties zijn altijd welkom!
oliver.goessens@stad.gent
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door