zijn er bibs die een actie hebben uitgewerkt inzake het verzamelen van gsm nummers en mailadressen van bib gebruikers ?

wij willen meer gebruik maken van sms berichten en mail in de communicatie met de lezer, maar moeten dan hun gegevens krijgen.

Hoe hebben jullie dat gedaan ?

 

marc aerts

bib Lint

Weergaven: 410

Berichten in deze discussie

Een aantal jaren geleden hebben we een enquête via mailadressen willen uitvoeren, bij die gelegenheid vroegen we aan de klanten (toen nog geen automaten) bij elk baliecontact om hun mailadres door te geven, dit werd ofwel direct ingegeven in Vubis ofwel op lijsten opgeschreven en nadien ingebracht. Dit hebben we een aantal weken volgehouden en zo hadden we snel meer dan duizend adressen om onze enquête te doen. We hebben dit echter nog steeds niet van iedereen. In principe moet nu bij elke nieuwe inschrijving ook wel het e-maildadres gevraagd worden; anderzijds hebben we nu automaten en komen de klanten voor hun inname en uitleen niet meer in contact met ons.

Toen we van plan waren om over te schakelen naar rappelbrieven per mail, deden we in de bibweek en enkele weken daaropvolgend, een actie naar de gebruikers waarbij we naar hun mailadres vroegen (de nadruk werd gelegd op het wegvallen van de portkosten). Tegelijk werd gevraagd of ze de bib-nieuwsbrieven wilden ontvangen. De invulbriefjes werden systematisch bij elke uitleen/inname meegegeven of konden direct ingevuld worden en gedeponeerd in een bus. Nadien werden de gegevens ingevoerd en de juiste contactmethode aangeduid. Bij de 'interne noot' duidden we aan wie bv geen mailings van ons wenste. Sindsdoen worden de mailings in word gedaan naar alle leners met e-mail, met filter van wie wel nieuwsbrieven wil ipv enkel naar de MijnOvinob-gebruikers.

Bij elke nieuwe inschrijving vragen we deze gegevens.

mvg

Ann Van Acker

OB Kaprijke

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden