Wij willen graag een makkelijk-lezenplein/ hoek inrichten voor de jeugd. We zijn op zoek naar een inspirerend voorbeeld. Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt, Nan 

Bib Anderlecht

Weergaven: 472

Berichten in deze discussie

Bomefa heeft vind ik wel leuke ontwerpen. Er zijn firma's die ook op maat/naar wens meubilair maken vb. Invorm /nederland en ook Bomefa zelf.

groetjes,

Dominique Van Eynde

OB Brugge 

Dag Nan,

Sinds enkele maanden heeft de bibliotheek van Kalmthout een mlp-plein. (Hier zie je enkele foto's.). We vonden niet direct onze gading op de "markt", of de prijzen waren onrealistisch voor ons budget. Daarom hebben we een meubel op maat laten maken door de firma die enkele jaren geleden onze bibliotheek heringericht heeft. De samenwerking was prettig en de prijzen realistisch. 

Intussen heeft deze firma hun realisaties op een website - Bibliotheekmeubeltje.com - geplaatst,  onder meer met schetsen voor Kalmthout. Op de website vind je ook contactgegevens.

Je bent uiteraard ook altijd welkom om hier ter plaatse een kijkje te komen nemen.

Groeten,

Jan

Beste Nan,

Bijgaand een PDF welke verstuurd is als White-papers voor het maken van de juiste keuze in een passend MLP meubel.

Weliswaar bevat dit document een commerciële tint, maar desondanks geeft het een goed inzicht in de mogelijkheden.

 

Groet,

Marco Gerritsen

Bijlagen:

Dag Nan,

bekijk hier welke bibs allemaal reeds over een MLP beschikken. Bij elk van hen zou je informatie kunnen inwinnen. De bibs van Essen en Turnhout zijn reeds het langst aan de slag met een MLP.

Via ProBiblio kun je toegang krijgen tot het bibliotheekgedeelte van de website, daarop vind je ondermeer een complete handleiding terug i.v.m. het opstarten van een MLP.

Eens jullie effectief een plein gelanceerd hebben mag je me altijd op de hoogte brengen, dan vul ik het overzicht op de website aan.

mvg,

Kris De Winter

RSS

© 2026   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden