Hallo

We werken momenteel aan een tijdslotreservatiesysteem voor wanneer we terug open kunnen.

Ik denk dat er al een aantal bibliotheken hiermee werken. Welke tips hebben jullie hierover:

- hoe doen jullie de opvolging van de aanvragen? dagelijks inzendingen downloaden en plakken in een Excel? Of een ander systeem?

- versturen jullie de automatische bevestigingsmail (die ook in de mailbox terecht komt)

- hoe zetten jullie plaatsen terug open wanneer mensen annuleren?

- wat moeten we zeker doen?

- wat mogen we zeker niet vergeten?

Bedankt alvast!

Weergaven: 331

Berichten in deze discussie

In Waregem doen we het sinds 2 april zo: https://waregem.bibliotheek.be/afhaalbib

- De aanvragen komen binnen per mail bij de stafcoördinatoren (en in cc naar de klant). Ze worden afgeprint en per dag gesorteerd. Medewerkers nemen een blad, halen de materialen uit, passen de uitleentermijn aan en zetten ze klaar aan de balie bij de juiste dag. Enkel als er een probleem is (uitgeleende werken gereserveerd) worden leners verwittigd. 

- We laten 20 aanvragen per uur toe en houden geen rekening met annulaties (komt ook zelden voor).

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden