Hallo
We werken momenteel aan een tijdslotreservatiesysteem voor wanneer we terug open kunnen.
Ik denk dat er al een aantal bibliotheken hiermee werken. Welke tips hebben jullie hierover:
- hoe doen jullie de opvolging van de aanvragen? dagelijks inzendingen downloaden en plakken in een Excel? Of een ander systeem?
- versturen jullie de automatische bevestigingsmail (die ook in de mailbox terecht komt)
- hoe zetten jullie plaatsen terug open wanneer mensen annuleren?
- wat moeten we zeker doen?
- wat mogen we zeker niet vergeten?
Bedankt alvast!
Tags:
In Waregem doen we het sinds 2 april zo: https://waregem.bibliotheek.be/afhaalbib
- De aanvragen komen binnen per mail bij de stafcoördinatoren (en in cc naar de klant). Ze worden afgeprint en per dag gesorteerd. Medewerkers nemen een blad, halen de materialen uit, passen de uitleentermijn aan en zetten ze klaar aan de balie bij de juiste dag. Enkel als er een probleem is (uitgeleende werken gereserveerd) worden leners verwittigd.
- We laten 20 aanvragen per uur toe en houden geen rekening met annulaties (komt ook zelden voor).
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door