Dag collega's

Bibliotheek De Krook in Gent biedt al jaren Bibliotheek aan Huis (BAH) aan voor minder mobiele leners.

Tot nu toe werken we daarvoor samen met onze lokale dienstencentra. Zij verzorgen de eerste contacten en de vrijwilligers.We bekijken of het haalbaar is om dit zelf te regelen want dit verloopt niet overal even vlot en we bereiken (te) weinig mensen.

Onze vraag is, hoe is jullie ervaring nu in deze coronatijden?

Bieden jullie nu, naast de bestaande BAH-dienst bijkomende of andere dienstverlening aan voor leners die nu niet naar de bibliotheek durven/kunnen komen?

Zo ja, wat zijn er voorwaarden en hoe gaan jullie tewerk?

Alvast bedankt!

Weergaven: 180

Berichten in deze discussie

Dag Valérie,

In Koksijde hebben wij ook een BAH. Aanvragen komen bij ons binnen, een medewerker gaat op huisbezoek en zodra een boekenpakket klaar is om thuisgebracht of opgehaald te worden, geeft deze medewerker een seintje aan de vrijwilligerswerking van het Sociaal Huis die dan een vrijwilliger op pad stuurt.

Bij de eerste lockdown hebben we deze dienst tijdelijk stopgezet. Zodra we een afhaaldienst hebben opgestart brachten we pakketten aan huis voor risicopatiënten en 65+'ers. Die levering gebeurde toen door personeel. Gezien de vraag geleidelijk aan afnam, zijn we sinds november terug gestart met het inschakelen van vrijwilligers voor de leveringen en om deze klanten zoveel mogelijk op te nemen binnen de BAH. Sporadisch hebben we nog een aanvraag voor een thuislevering (risicopatiënten of  65+'ers)  van iemand die niet opgenomen is in de BAH, deze worden dan geleverd door personeel.

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Vriendelijke groeten,

Emily

Heel erg bedankt voor je reactie Emily!

Emily Delhaye zei:

Dag Valérie,

In Koksijde hebben wij ook een BAH. Aanvragen komen bij ons binnen, een medewerker gaat op huisbezoek en zodra een boekenpakket klaar is om thuisgebracht of opgehaald te worden, geeft deze medewerker een seintje aan de vrijwilligerswerking van het Sociaal Huis die dan een vrijwilliger op pad stuurt.

Bij de eerste lockdown hebben we deze dienst tijdelijk stopgezet. Zodra we een afhaaldienst hebben opgestart brachten we pakketten aan huis voor risicopatiënten en 65+'ers. Die levering gebeurde toen door personeel. Gezien de vraag geleidelijk aan afnam, zijn we sinds november terug gestart met het inschakelen van vrijwilligers voor de leveringen en om deze klanten zoveel mogelijk op te nemen binnen de BAH. Sporadisch hebben we nog een aanvraag voor een thuislevering (risicopatiënten of  65+'ers)  van iemand die niet opgenomen is in de BAH, deze worden dan geleverd door personeel.

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Vriendelijke groeten,

Emily

RSS

© 2021   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden