dag collega's,

Ik wou hier horen hoe jullie het publieksonderzoek van 2022 aanpakken. Met GDPR kunnen we niet meer de mailadressen uit ons bestand zonder goedkeuring gebruiken en het bereik via de nieuwsbrief en sociale kanalen is ook beperkt. We willen ook de niet (actieve) leden en kinderen/jongeren bereiken, waarvoor ook weer andere kanalen nodig zijn...

Hebben jullie al een plan van aanpak uitgewerkt of tips om zoveel mogelijk mensen te bereiken?

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes,

Hilde (bib Tienen)

Weergaven: 153

Berichten in deze discussie

Dag Hilde,

Wij verwachtten veel van onze communicatiedienst. We dachten dat ze samen met ons op zoek zouden gaan naar mogelijkheden en opportuniteiten maar zij ondernamen helaas zo goed als niks, hoogstens de URL op de FB-pagina van de stad plaatsen nadat wij die zelf al op onze eigen socials hadden gezet. Bij aandringen ging heel snel het obligate GDPR-bordje omhoog. Volgende initiatieven bleken wel vrij succesvol:

  • Via bemiddeling van ons clusterhoofd Cultuur werd de link meegegeven met de nieuwsbrief van het Cultuurhuis.
  • We mailen alle jonge ouders uit het Boekstart-project met de oproep "uw stem als jonge ouder telt"
  • We maakten een afhakerslijst die ook op een njet stootte van de communicatiedienst. Na een tip van de collega's van Oostrozebeke zorgden we voor een passende inleidende tekst genre "mogen uw gegevens uit ons systeem worden verwijderd?" en koppelden we daar het gebruikersonderzoek aan.

Blijkbaar waren de drie initiatieven samen succesvol want op een goede week tijd ging het aantal respondenten van 245 naar 489 ...

Hopelijk heb je iets aan deze tips. Veel succes!

Vriendelijke groet,
Nicolas OB Izegem

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden