Bij RFID hoort ook een aanpassing van het dienstreglement.  De verantwoordelijkheid van het in- en uitscannen (en verlengen aan de zelfuitleenbalie) ligt nu bij de klant.  Hoe wordt dit bij bibliotheken die reeds zijn overgeschakeld op RFID in het dienstreglement opgenomen?

Voorbeelden?

Weergaven: 134

Berichten in deze discussie

Beste Tim,

 

Wij hadden evenmin iets in ons dienstreglement staan over verantwoordelijkheden. Voor de invoer van RFID gingen wij er ook vanuit dat de mensen het initiatief namen om bv te vragen om boeken te verlengen. Wij hebben niets in ons dienstreglement veranderd. Groetjes, Veerle (BIB Edegem)

Even een voorbeeldje:

 

Een klant scant één van z'n materialen niet goed in en het gaat weer in de uitleen, gevolg: boete.  Wat doe je hiermee?  Daar waar de verantwoordelijkheid van het in- en uitscannen vroeger bij ons lag, ligt ze nu bij de klant.  We hadden een proeftijd van 6 maanden ingepland en tijdens deze proeftijd werden boetes nog weggescholden.  Blijf je dit doen, dan geef je eigenlijk een mooi excuus aan de klant waar hij/zij altijd kan op terugvallen wanneer er iets fout gaat en dit willen we vermijden.  Onze proeftijd is voorbij en vanaf nu zijn de kosten voor de klant.  Daarom ook dat we dit in ons dienstreglement duidelijk willen opnemen.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden