In Muntpunt bib (opvolger van de Hoofdstedelijke Openbare Bibliotheek) starten we met RFID. We zullen er over betaalautomaten beschikken. We gaan daarbij voor een grotere verantwoordelijkheid bij de klant, en zo weinig mogelijk interventie door medewerkers.
Hoe verloopt het betalen bij collega’s? Hebben jullie nog kassa’s? Maken jullie gebruik van bancontact, proton, geld als betaalmogelijkheid voor de automaten? Kan er via overschrijving betaald worden?
Samenhangend daarmee: wanneer moet er betaald worden? Zo te zien werken velen met een negatief maximum toegelaten bedrag. Zijn er ook collega’s die met een saldo werken? Voordelen, nadelen?
Betalingen blijven niet beperkt tot de gebruikelijke lidgelden, boetes, e.a. bibliotheekgebonden schulden. In Muntpunt zal er een shop zijn waar ook aan niet-bibliotheekleden artikels verkocht worden. Ik veronderstel dat we daarvoor een aparte procedure moeten ontwikkelen?
Ter info:
bibliotheeksoftware = vubis.
RFID = BV Newton Technisch Bureau (ITrack).
betaalautomaten nog niet bekend.
Hartelijk dank voor jullie tips.
Bea Jacquemyn
Diensthoofd Publiekswerking
Hoofdstedelijke Openbare Bibliotheek / VGC
Muntplein - Prinsenstraat 8, 1000 Brussel
T 02 229 18 58 F 02 229 18 50
E bea.jacquemyn@hob.be
Tags:
Welkom bij
Kenniskantoor
39 leden
46 leden
52 leden
40 leden
144 leden
165 leden
43 leden
177 leden
© 2024 Gemaakt door Kenniskantoor. Verzorgd door