Bedrijven zouden veel innovatiever kunnen zijn als leidinggevenden hun teamleden meer ruimte voor creativiteit zouden geven, zo blijkt uit Nederlands onderzoek. De bedrijfsleiding mag dan wel luid roepen om innovatie en vernieuwing, in de praktijk doet zij vaak niets om dat te vergemakkelijken.

Als een bedrijf niet innoverend genoeg is, lijkt dat niet te liggen aan de werknemers. Zelfs als de top ideeën niet stimuleert, rapporteren de werknemers veel ideeën bij het management. Maar daar gaat het mis. Dit blijkt uit het onderzoek waarop Han Bakker promoveerde aan de faculteit der Sociale Wetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. Meer info.

Weergaven: 129

Berichten in deze discussie

Dat je daar zelfs kunt op promoveren! Medewerkers moeten sinds mensenheugenis de voorgebakken lucht verkopen die hun managers als innovatief voorstellen :(

Het probleem is dat het kader de voeling met de werkvloer niet meer heeft en dus minder dan de échte bibmensen weet wat er leeft onder de bezoekers en waar de behoeftes liggen...

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden