In 2016 is het 175 jaar geleden dat er in Nederland officieel gevangenisbibliotheken werden ingericht.

We gaan dat vieren.

Het 150-jarig jubileum is gevierd op 8 november 1991.

We waren daarom bezig om op dinsdag 8 november 2016 een mooie bijeenkomst te organiseren.

Uiteindelijk hebben we uit luxe moeten verschuiven; met het toegekende budget kunnen we er een aardiger dag van maken dan we in eerste instantie aan het voorbereiden waren.

De jubileumviering zal nu gaan plaatsvinden op dinsdag 7 februari 2017.

Het precieze programma is nog niet bekend, maar zeker is dat de viering zal plaatsvinden van ongeveer 10:30 - 16:30 uur in de Penitentiaire Inrichting Alphen aan den Rijn, op de locatie Eikenlaan 36.

Een bescheiden delegatie uit het Vlaamse Gevangenisbibliotheekwereld is daarbij van harte welkom.

Bart, collega's, voor een man/vrouw of vijf kan ik een aanmeldformulier toesturen.

Laat maar weten wie er tijd en zin heeft.

Wellicht is er iemand die kort iets wil vertellen over de bibliotheekwerking in de Vlaamse gevangenissen; veel tijd is er niet voor, maar een praatje van een klein kwartier is heel welkom.

Hartelijke groet uit Nederland,

Katrien Pancras, gevangenisbibliothecaris 

Weergaven: 250

Berichten in deze discussie

Hallo Katrien,

Blij te horen dat de besparingsplannen nog niet tot afschaffing hebben geleid. We blijven in Vlaanderen erg geïnteresseerd in digitale toepassingen als instrument om de bibwerking te verbeteren (en niet als doel op zich).

Dank je voor de uitnodiging, wat een indrukwekkend getal ook! Wij zijn nog geen 10 jaar "officieel" aan het werk met gevangenisbibliotheken. Op 17 november hebben we ons jaarlijks overleg met de Vlaamse gevangenisbibliothecarissen en dan zal ik de uitnodiging voorleggen. 

tot binnenkort,

warme groeten,

Bart

Hoi Bart,
Weet je al of er collega's uit Vlaanderen naar onze jubileumdag op dinsdag 7 februari 2017 komen?
Jijzelf wellicht?
Ik wens jou en alle (gevangenis)bibliothecarissen een fijne Kerst en een geweldige start van 2017.
Vriendelijke groet,
Katrien

Dag Katrien

Ook voor jouw een allerbest 2017!

Kandidaten genoeg om het jubileum mee te vieren, dus die 5 plaatsen geraken zeker ingevuld. Ik kom zelf ook graag, maar moet een programma kunnen voorleggen als verantwoording. Is daar al zicht op?

Het is wellicht makkelijker rechtstreeks met mekaar te mailen. Je kan me bereiken op bart.dils@leuven.be.

tot mails,

 

Bart

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden