Via Kenniskantoor kan je ook berichten (mailtjes) sturen naar leden waarmee je bevriend bent. Handig want dan moet je niet eerst het mailadres gaan opzoeken maar ik heb daar wel 2 probleempjes bij...

Je kan klikken op een 'vriend' en dan vervolgens die persoon een berichtje sturen. Maar hoe kan je dat berichtje gelijktijdig ook naar een tweede persoon sturen? Je kan geen extra geadresseerde toevoegen, terwijl dat wel kan wanneer je een bericht beantwoordt…

Je eigen kenniskantoormailbox lijkt enkel maar bereikbaar te zijn op het ogenblik dat je een inkomend bericht hebt ontvangen. Of beter gezegd : ik heb al elk hoekje en kantje van kenniskantoor afgezocht op zoek naar een link naar mijn mailbox en tot nog toe niets gevonden. Alleen wanneer ik een berichtje ontvangen heb en klik op die link zie ik het overzichtje van verstuurde en ontvangen berichtjes. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

 

SAMENVATTING VAN DE REACTIES :

  • Niet verder zoeken : bij Kenniskantoor is de mailbox niet ingesteld, dus niet bereikbaar tenzij je een berichtje in je inbox hebt. Bij de Ning Bibliotheek 2.0 is de mailbox wel toegankelijk.
  • wil je toch een directe link naar je mailbox? Zorg ervoor dat je de link naar je mailbox opslaat de eerstvolgende keer dat je een berichtje in je inbox hebt ontvangen bv. in je koppelingenbalk, bij je favorieten, in je deliciousaccount...
  • indien je naar meerdere leden van kenniskantoor gelijktijdig hetzelfde mailtje wil versturen : 
  1. ga naar je mailboxpagina,
  2. klik op + opstellen (= nieuw mailbericht aanmaken ),
  3. Verzenden Aan = alle leden aanvinken die het bericht moeten ontvangen.

 

Weergaven: 258

Berichten in deze discussie

Katrien, de mogelijkheden van Kenniskantoor zijn natuurlijk geen alternatief voor klassieke e-mail. Er is voor zover ik weet dan ook geen echte "mailbox".
@Katrien @Patrick: Kenniskantoor is gebaseerd op dezelfde software als Bibliotheek 2.0 (Ning). In Bibliotheek 2.0 is het mogelijk berichten aan te maken en te verzenden naar "vrienden" (je kan ze selecteren uit een lijst). Technisch moet dit in Kenniskantoor ook mogelijk zijn. Of het ook wenselijk is, is een ander verhaal.

Jan, dat is wat ik bedoelde: in Kenniskantoor is geen mailbox gedefinieerd.

Als je op je persoonlijke pagina van Bibliotheek 2.0 kijkt, dan staat er rechts in de navigatie:

    * Inbox
    * Meldingen
    * Vrienden – Uitnodigen
    * Instellingen

In Kenniskantoor heb je:

    * Vrienden
    * Instellingen


Jan Collet zei:

@Katrien @Patrick: Kenniskantoor is gebaseerd op dezelfde software als Bibliotheek 2.0 (Ning). In Bibliotheek 2.0 is het mogelijk berichten aan te maken en te verzenden naar "vrienden" (je kan ze selecteren uit een lijst). Technisch moet dit in Kenniskantoor ook mogelijk zijn. Of het ook wenselijk is, is een ander verhaal.

Bedankt voor de info! Nu kan ik mijn speurtocht dus met een gerust hart afsluiten ;-)

 

Persoonlijk vind ik die mailoptie wel de moeite waard. Het werkt gewoon veel sneller om je collega's uit een andere bib aan te klikken en een bericht te versturen. Zeker wanneer hun mailadres niet in de contactlijst van je mailbox zit of wanneer je niet aan je eigen pc werkt en dus geen toegang hebt tot je eigen mailadresboek. Zo heb ik vorige week nog heel snel een vraagje kunnen stellen aan collega's uit bib Halle én tijdig antwoord gekregen...  

Patrick Vanhoucke zei:

Jan, dat is wat ik bedoelde: in Kenniskantoor is geen mailbox gedefinieerd.

Als je op je persoonlijke pagina van Bibliotheek 2.0 kijkt, dan staat er rechts in de navigatie:

    * Inbox
    * Meldingen
    * Vrienden – Uitnodigen
    * Instellingen

In Kenniskantoor heb je:

    * Vrienden
    * Instellingen


Jan Collet zei:

@Katrien @Patrick: Kenniskantoor is gebaseerd op dezelfde software als Bibliotheek 2.0 (Ning). In Bibliotheek 2.0 is het mogelijk berichten aan te maken en te verzenden naar "vrienden" (je kan ze selecteren uit een lijst). Technisch moet dit in Kenniskantoor ook mogelijk zijn. Of het ook wenselijk is, is een ander verhaal.

Lekker vals spelen … Je kan je kenniskantoormailbox toegankelijk houden door de eerst volgende keer dat  je een mailtje ontvangt (en je dus kan klikken op de link naar je mailbox) de URL op te slagen van de mailboxpagina.  Sleep bijvoorbeeld het icoontje voor de URL naar je koppelingenbalk en je kenniskantoorinbox is altijd binnen bereik! Of voeg toe aan je favorieten of je deliciousaccount.

Via de mailbox heb je bovendien wel de optie + opstellen om een nieuw bericht aan te maken met een Verzenden aan vakje waarin je meerdere personen kan aanklikken.

Eureka, dus! Lang leve de prutsers... ;-)


Toch even uitleggen waarom een aantal opties bij Kenniskantoor (nog) niet geactiveerd zijn. De eerste maanden, in opstartfase, is het belangrijk te focussen op de basisfuncties van Kenniskantoor: informatie delen en vragen. Voor vele leden van Kenniskantoor is het werken met dergelijke toepassingen nieuw, en hoe meer je kan doen, hoe groter de verwarring.
Als werken met Kenniskantoor binnenkort een beetje meer vertrouwd is, zal de redactiegroep zeker overwegen een aantal functies toe te voegen, met de nodige communicatie natuurlijk!

Prutsen kunnen wij natuurlijk alleen maar aanmoedigen! Natuurlijk hanteer je Kenniskantoor zoals je dat zelf het makkelijkst vindt.

@Elly: Ik ben het met je eens dat je best gefaseerd kan werken. Maar dit lijkt me toch een optie waarmee je liefst niet te lang wacht om ze te activeren.

 

En dan wordt opeens het maken van "vrienden" binnen Kenniskantoor toch zinvol en meer dan een "bijkomstigheid", zoals je vorige week nog antwoordde op een opmerking van Geert Puype (http://goo.gl/Tv1as). Daarmee zit ik op dezelfde lijn als Katrien hierboven, die dat perfect verwoord heeft.

 

Dus: optie inschakelen en dan wordt Kenniskantoor een perfect instrument om binnen de sector gemakkelijk informatie uit te wisselen tussen individuen en groepen. 

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden