Beste,

Ipad gebruikers die e-boeken voor 3 juni hebt geleend, zien die nu dubbel verschijnen bij “mijn e-boeken”.  Het is niets ernstigs en de e-boeken zullen ook niet dubbel aangerekend worden op het leentegoed.  Het is wel weg te werken.

De oorzaak is dat door een upgrade aan de serverzijde in de nacht van 2 op 3 juni de boeken die al op de boekenplank van een iPad stonden niet meer gesynchroniseerd zijn met de server en de server laat ze dus nog eens op uw tablet. 

Bij een volgende update van de app zal dit opgelost zijn.  Maar voor het comfort kan het wel aangewezen zijn de dubbels te verwijderen zodat de lezer altijd in steeds hetzelfde exemplaar verder leest. 
De gebruiker kan het zelf snel herstellen:
1° Zorg dat je met de iPad een wifi connectie hebt
2° Verwijder de app (lang drukken op het icoon en dan op het kruisje drukken; daarna op de home knop om terug in normale modus te komen)
3° Ga naar de Apple Play store en installeer de “e-boeken in de bib” app opnieuw. 
4° Meldt je opnieuw aan met je Mijn Bibliotheek account
5° De “Mijn e-boeken” worden weer ingeladen. 
We willen de betreffende gebruikers (een kleine 100) met een e-mail aanschrijven, maar zoeken dit nog even verder uit.
We wensten alvast te informeren zodat u bij vragen van de gebruikers alvast kan antwoorden. 
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

Weergaven: 269

Berichten in deze discussie

Ik stel sinds eergisteren hetzelfde vast bij Android: zowel op de bib-tablet als op mijn eigen smartphone.

Beste Carmen,

Je kan alvast volgende proberen:

1.Zorg dat je online bent.
2.Ga naar Settings/Instellingen, dan selecteer je Application manager/Applicatiebeheer, dan selecteer je de e-boeken app en dan selecteer je “gegevens wissen” en “Gedwongen stoppen”.  
3. App terug opstarten

Als het blijft: kan je mij (johan.delaure@bibnet.be) een screenshot zenden en het betreffende MijnBibliotheek id.

Johan

Dag Johan,

Deze werkwijze lukt perfect op beide toestellen. Dat kan dus zo meegedeeld worden aan andere Android-gebruikers die last zouden hebben van de verdubbeling(en).

Alleen stond bij de tablet daarvoor nog: 'recent verlopen' en dat is nu verdwenen. Maar dat is niet erg op zich natuurlijk.


Carmen

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden