Hallo,

Onze bibliotheek heeft de dienst IBL altijd gratis aangeboden aan de leners. Om de provinciale richtlijnen te volgen en misbruiken tegen te gaan, vragen we vanaf 1 januari één euro per aanvraag.

Nu zien we ons geconfronteerd met volgende praktische vraag: op welke manier registreer je die betaling? Ik zie niet direct een functie in Vubis Smart. Hoe doen andere bibliotheken dit?

Alvast bedankt!

Weergaven: 576

Berichten in deze discussie

Beste Mieke,

bij invoer van het aangevraagde werk wordt dit eerst uitgeleend op een administratieve pas. Wij registreren dan een reservering bij de lener voor het gevraagde werk (vast tarief) en voegen dan uit de verkoop artikelen een artikel toe met de prijs van de ibl-kost of het verschil tussen een reservering en die ibl-kost.

Gewoon een artikel aanmaken in AFO 494 - optie 3.

Voor zover ik kan beoordelen is bij de Brusselse bibliotheken inderdaad ook het aanmaken van een artikel "IBL" via AFO 494 (Uitleenadministratie > Kasadministratie > Beheer vaste bestanden > Beheer artikelen) de gangbare methode. Om de kost aan te rekenen "verkoop" je dan als het ware een IBL-aanvraag aan de klant.

Hartelijk dank, collega's.

Ik ga met deze info meteen aan de slag!

Tot 31/12/2013 vroegen wij 1.20 euro per IBL-aanvraag.

Maar vanaf 01/01/2014 is dit 2.00 euro geworden.

Dat wordt bij ons via Afo 416 geregistreerd: "IBL-boek", aantal invullen en bedrag innen.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden