Kinderen, jongeren en scholen

Over werken voor, met en door kinderen, jongeren en scholen.

 

 

 

Rondleiding Scoor taal met een verhaal

Hallo collega's

Ik sta voor het uitwerken van een nieuwe rondleiding voor de 5-jarige kleuters en het eerste leerjaar. De focus ligt op klasgroepen met vooral anderstaligen maar ook kinderen die taalachterstand kennen omwille van verschillende redenen. 
Een tweede aspect: de ouders komen mee.
In volgende tekst heb je de bedoeling samengevat

Voor)lezen en leesplezier zijn onmisbaar voor een goede taalontwikkeling. Bovendien is het leuk! Ook voor kinderen die het wat moeilijker hebben met lezen of thuis een andere taal spreken dan het Nederlands.

Daarom is er nu de nieuwe introductie ‘Scoor taal met een verhaal’. Boekenplezier ontdekken in de bib, niet alleen met je klas, maar ook met de ouders. Jullie leren op een ontspannen manier verschillende soorten boeken kennen, krijgen tijd om te grasduinen en luisteren gezellig naar een verhaal. Daarna keren jullie terug naar de klas met een tas vol boeken én tips over voorlezen en het kiezen van het juiste boek. Welkom!

Wie heeft ervaring, tips of voorbeelden voor een concrete aanpak vanuit de eigen werking. Daar zou ik heel blij mee zijn. Alvast dikke merci!

Groetjes uit Hasselt!

Vera