Stel hier je vraag over bibliotheekaangelegenheden aan collega's
Hallo allemaal,
Hoe pakken jullie het versturen van uitleentickets per mail aan?
Tot recent konden leners bij ons aan de zelfuitleenstations (leverancier EKZ) kiezen voor een mailticket. Sinds recent werkt de achterliggende SMTP mailservice echter niet meer. EKZ liet ons weten dat ze hier voorlopig nog geen alternatief voor hebben. We zijn dus op zoek naar een alternatieve oplossing hiervoor.
Hebben jullie hetzelfde probleem al tegengekomen en hoe pakten jullie dit aan?
Groeten,
Jan (Bib Ronse)
Jan Dreesen
Inger Vermeersch zei:
Inge, weet je toevallig of jullie samen met de IT een aantal anti-spam protocollen hiervoor hebben ingesteld? SPF/DMARC/DKIM zijn de namen die men mij heeft gegeven. Het probleem lijkt daar te liggen voor zover ik kan ontwaren. Aangezien het niet om een algemeen probleem lijkt te gaan, moet het probleem ergens in onze setup zitten.
11 Aug
Inger Vermeersch
Dag Jan
Voor zover ik weet niet (ik vraag het nog na). Wel heeft ICT IP-adressen moeten doorgeven om de SMTP-server in te stellen. En dat indien het systeem geen IP-adres herkent, welk adres dan ingegeven moet worden.
12 Aug
Veerle Stoffelen
dag Jan, Juist nog eens getest en ook in Edegem werkt het nog (via de uitleenstations van EKZ). Groetjes uit Edegem, Veerle
12 Aug