Hallo collega

In het voorjaar van 2021 gaat onze bib verhuizen naar een nieuwe locatie (verbouwing najaar 2020). We zijn momenteel bezig met brainstormen over de inrichting en het opstellen van een stappenplan. Zijn er collega's die met ons verhuiservaringen en nuttige tips willen delen? Alvast bedankt voor je reactie.

Weergaven: 162

Berichten in deze discussie

Dag Ann

Wij gaan ook rond die periode verhuizen dus wat tips uitwisselen is zeker welkom :)

Moet er bij jullie ook meubilair verhuisd worden of voornamelijk collectie ? Bij ons is het vooral collectie en wat klein meubilair. 

Ik heb een offerte gevraagd bij een verhuisfirma die al bibliotheken verhuisd heeft:Vervaet. Ze komen in september langs om het eens te bekijken.

Ik vrees echter dat dit vrij duur zal zijn.  Van zodra ik weet of we met een firma gaan werken of niet maak ik een stappenplan. De collectie in en uitladen doen we zeker zelf . Eerst bepalen wat waar komt in de nieuwe bib daarna bij het inladen met kleuren/codes aanduiden op de rekken en op de dozen of bakken...

Ik ben er nog niet uit wat we gaan gebruiken om de collectie in te laden: dozen- bakken ...ik weet dat ze het in Nijlen met een soort racks (die ze ook in ziekenhuizen gebruiken ) gedaan hebben ...

Je kan ook bakken huren bij Kodibox: https://www.kodibox.be/nl

Ook het inschatten hoeveel dozen er nodig zijn ...heel veel dus maar daar ben ik nog niet uit ...

Wij hebben een collectie van ongeveer 40.000 stuks. 

Tot zover ...

Je kan me ook mailen op ingrid.kemna@edegem.be

Groetjes

Ingrid (bib Edegem)

Bedankt voor je reactie Ingrid. Bij ons moet heel de collectie verhuisd worden en het meubilair van de jeugdafdeling. De firma Vervaet kwam ik ook al tegen op het internet en dat lijkt me de beste optie, alleen weet ik nog niet of we genoeg budget krijgen om een verhuisbedrijf in te schakelen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de meterbakken, goeie tip om deze eventueel te huren bij Kodibox.

Ik mail je wel van zodra ik meer weet i.v.m. ons budget.

Groetjes

Ann

Hoi Ann en Ingrid

In Leuven hebben we er net een renovatie opzitten, inclusief driedubbele verhuis. Tijdens de werken die een aantal maanden duurden, wilden we niet sluiten en hebben een minibib uitgebouwd in de gang van ons gebouw. Collectie van 200.000 naar 80.000 verkleind, en daarna deels verhuisd naar de gang, deels in opslag gedurende die 7 maanden, en deels in de filialen aangeboden als tijdelijke collectie.

De verhuis naar stockage hebben we in 3 bewegingen gedaan, in totaal een 300 palletten boeken.

De interne verhuis hebben we hoofdzakelijk met meterkarren gewerkt: hoge karren met een 5-tal leggers waarop je een heel rek kan overzetten, verrijden en dan opnieuw inzetten.

Firma voor verhuis was Neetens, heel tevreden van. Wij hebben dozen aangekocht vanwege de lange stockageduur, in plastiek was dat onbetaalbaar.

Cruciaal voor ons was de planning en de inzet van personeel, en dat is vrij vlot gelukt alles samen genomen.

Stuur gerust een mailtje.

Mvg

Karel

RSS

© 2020   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden