Dag collega's

wij hebben hier één lener die bij elk bezoek 10 IBL's aanvraagt. 

Een week of 2 later opnieuw 10 IBL's enzoverder...

Meestal gaat het over dvd's die maar in 1 bibliotheek in heel Vlaanderen te verkrijgen zijn. Als zij dan niet willen/kunnen leveren dan is er ook een heel drama en moet hij de reden weten, belt hij die bibs dan ook op enz...

Hebben jullie toevallig een limiet op het aantal IBL-aanvragen per lener?

Hoe nemen jullie dat op in jullie reglement?

Alvast bedankt voor de info.

Mvg Lisa, bib Meulebeke 

Weergaven: 258

Berichten in deze discussie

Dag Lisa, 

In ons dienstreglement staat dit over IBL: 


Werken die niet voorhanden zijn, kunnen worden aangevraagd aan andere
bibliotheken (IBL). De hieraan verbonden kost valt ten laste van de aanvrager.

Er is geen limiet, maar als dit echt hinderlijk dan kunnen jullie dit er gerust aan toevoegen. Bijvoorbeeld: Het aantal IBL-aanvragen per klant is beperkt tot 10 per maand. 

Of zoiets. 

Dat hij begint rond te bellen is behoorlijk vreemd. Kunnen jullie dit niet met de persoon in kwestie bespreken? Bij een tas koffie bijvoorbeeld? 

Met vriendelijke groeten, 

Johan

Dag Lisa

In bib Kortrijk is één van de IBL-voorwaarden dat je max. 5 aanvragen tegelijkertijd kan plaatsen en lopende hebben.

Tot nu toe hebben we hiermee nog geen problemen gehad. Wie meerdere materialen wil aanvragen, heeft ook wel begrip voor deze afspraak.

www.kortrijk.be/bibliotheek/ibl

Hey Johan,

het zou inderdaad misschien beter zijn om een beperking op te leggen want op bepaalde momenten gaat het over 9 lopende aanvragen en bijvoorbeeld nog 8 die reeds op zijn pasje staan.

Het gaat ook over films die maar op 1 plaats te verkrijgen zijn. De bib in kwestie laat dan bijvoorbeeld weten dat ze de dvd niet terug vinden in de rekken maar daar neemt hij dan geen genoegen mee en dat kan niet volgens hem. Hij beweerde zelfs ooit al eens naar Antwerpen te zijn geweest om te vragen waarom ze zijn IBL niet wouden opsturen.

Ik vrees dat de persoon zwaar autistisch is, het is heel moeilijk om er contact mee te maken en als je vraagt om iets niet te doen, zoals zijn vele rugzakken op onze tafels met nieuwe boeken te gooien dan doet hij het toch... Het is dus nogal een lastige situatie...

Groetjes Lisa :)

Johan Maes zei:

Dag Lisa, 

In ons dienstreglement staat dit over IBL: 


Werken die niet voorhanden zijn, kunnen worden aangevraagd aan andere
bibliotheken (IBL). De hieraan verbonden kost valt ten laste van de aanvrager.

Er is geen limiet, maar als dit echt hinderlijk dan kunnen jullie dit er gerust aan toevoegen. Bijvoorbeeld: Het aantal IBL-aanvragen per klant is beperkt tot 10 per maand. 

Of zoiets. 

Dat hij begint rond te bellen is behoorlijk vreemd. Kunnen jullie dit niet met de persoon in kwestie bespreken? Bij een tas koffie bijvoorbeeld? 

Met vriendelijke groeten, 

Johan

RSS

© 2020   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden