Hallo collega's van Bornem,

Ik stuitte op jullie goede overzichtspagina over de bibsluiting en Corona: https://bornem.bibliotheek.be/FAQCorona

Is het eventueel mogelijk deze content beschikbaar te maken voor andere bibs, via CultuurConnect zodat we er allemaal ons voordeel mee kunnen doen?

Alvast dank!

veel groeten, Suzanne

Weergaven: 583

Berichten in deze discussie

Oh, bedankt voor het compliment!

Ik heb nu 'save and suggest to the content repository' en 'save and suggest to the library group' aangeduid. 

Is dat voldoende om het met Cultuurconnect/andere bibs te kunnen delen?

Groetjes en nog veel succes daar,

Heleen

Ondertussen kwamen er via mail ook praktische vragen binnen over de pagina, met de vraag om de werkwijze voor de opbouw even te delen. Bij deze: 

  • Ik maakte een themapagina en voegde telkens 'onderliggende pagina's' toe om de vakjes te verkrijgen. (Als je geen link ingeeft, verschijnt dit ook als kadertje, zonder de doorklik eronder.)
  • Onderaan gewoon nog een call-to-action toegevoegd, om toch een beeld te hebben en niet enkel tekst.

Groetjes!

Bedankt Heleen en nogmaals chapeau voor je pagina. Ik heb CultuurConnect nog even om advies gevraagd, zodat mss andere bibs er ook wat aan hebben. Ik denk dat jou "save and suggest" acties niet het gewenste effect opleveren. Maar in ieder geval ken ik nu de bouwstenen en kan ik zelf aan de slag.

Veel groetjes, Suzanne

P.S. En bedankt dat we het mogen gebruiken!

Ik stak ondertussen ook mijn licht op bij Cultuurconnect. 

Via 'save and suggest to the content repository' komt de pagina wel in hun centrale inhoudsbibliotheek, maar van daaruit moeten zij het dan nog doorsturen naar de andere sites. Als dat gebeurd is, laten ze het hier weten, heb ik begrepen.

Bon, die kennis is dan ook nog eens opgefrist, dat zat ver bij mij :).

Groetjes,
Heleen

(En dat die pagina mag gebruikt worden is evident!) 

Hallo, wij proberen met Bibkwintet (het samenwerkingsverband tussen de 6 bibliotheken in de zuidrand van Antwerpen) al geruime tijd content te delen via 'suggest to the library group' maar daar zitten voorlopig nog wat bugs in die normaal gezien einde deze week moesten opgelost zijn (heb voorlopig nog niet gecheckt of het ondertussen lukt...). 'Suggest to the content repository' is voor wanneer CC iets wil doorsturen naar de ganse bibgroep, suggest tot library group is voor beperkte groepjes zoals bv een regionaal samenwerkingsverband. 

groetjes en hou jullie goed allemaal! Veerle (bib Edegem)

Goedemiddag,

Ondertussen kan iedereen de pagina terugvinden onder de rubriek 'in afwachting van moderatie', vervolgens importeren en naar wens aanpassen.

Hartelijk dank Heleen!

Niki

Mooie pagina Heleen en bedankt om ze te delen.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden