Bibs gezocht die willen inzetten op informatiewijsheid gekoppeld aan nieuws maken via een online platform en workshops

Voor een mogelijke projectvoorstel zoeken we bibliotheken die interesse hebben in volgend idee:

Weergaven: 301

Berichten in deze discussie

Dag Andy,

Ik heb een gelijkaardig project ingediend voor Geraardsbergen bij Cultuurconnect. Ik noem het voor het gemak 'Medialab 2.0'. Het verruimt het 'gewone' medialab omdat er niet enkel radio wordt gemaakt (dat ook natuurlijk, ism de plaatselijke vrije radio en Rec Radiocentrum), maar omdat het een (formeel en informeel) opleidings-, vrijetijds- en cultuurplatform voor en door de jeugd wil worden. Reeds bestaande projecten van de bib zullen er onderdak vinden (coderdojo, e-inclusie voor 'digibeten', workshops mediawijsheid voor onderwijs). Daarbovenop wordt de link gelegd met het formele onderwijs (bv. opleidingen digitale beeldverwerking of fotografie van de Kunstacademie kunnen er plaatsvinden). Maar het moet vooral een instrument en platform voor de jeugd(verenigingen) worden, die het kunnen gebruiken om hun leefwereld gestalte te geven. En één van de pistes die mij daarbij voor ogen staan, is een soort jongeren-persagentschap, waarbij jongeren verslag doen van wat hun interesseert en/of wat er gebeurt in hun stad, en dat via een veelheid aan digitale communicatiemiddelen (radio, youtube, internet-tv,...) de wereld in sturen. Dat alles moet natuurlijk gepaard gaan met opleidingen en workshops, niet enkel knoppenkunde, maar ook informatiegeletterdheid en mediawijsheid. Je kunt mij contacteren op 054/43.72.30

Hallo

Ik diende een ander project in bij cultuurconnect (digitaal forum voor (amateur)kunstenaars), maar het idee van Geraardsbergen leeft ook in Diksmuide. Coderdojo is succesvol en smaakt naar meer. Ik diende het idee 'medialab' in bij universiteit van Antwerpen. Er was een oproep voor bachelorproef interieurarchitectuur. Hoe kan het interieur e-cultuur verstevigen. Wij zijn een van de twee bibs waar de studenten mee aan de slag gaan.

Groet, Sylvie, 051 79 32 60.

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden