welke (papieren) communicatie naar leners toe? (o.a. in functie van omschakeling naar Wise/Bibliotheekwebsites) - Kenniskantoor2024-03-29T09:45:34Zhttp://kenniskantoor.be/forum/topics/welke-papieren-communicatie-naar-leners-toe-o-a-in-functie-van?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A318712&groupId=6318315%3AGroup%3A245&feed=yes&xn_auth=noBedankt voor jullie antwoorde…tag:kenniskantoor.be,2021-08-09:6318315:Comment:3190072021-08-09T09:19:01.107ZLili Smetshttp://kenniskantoor.be/profile/LiliSmets
<p>Bedankt voor jullie antwoorden!</p>
<p>Lili</p>
<p>Bedankt voor jullie antwoorden!</p>
<p>Lili</p> Joachim
De bib van Kapellen…tag:kenniskantoor.be,2021-08-03:6318315:Comment:3189202021-08-03T08:50:59.172ZMarleen Duponthttp://kenniskantoor.be/profile/MarleenDupont
<p>Joachim</p>
<p></p>
<p>De bib van Kapellen liet het reglement hertalen door Wablieft! Dat is goed van kwaliteit en niet zo duur... maar ik merk nu dat de nieuwe versie niet op onze website staat ;-( </p>
<p></p>
<p>Marleen Dupont<br></br> <br></br> <cite>Joachim zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/group/vragen/forum/topic/show?id=6318315%3ATopic%3A318918&xg_source=msg#6318315Comment318712"><div><div class="xg_user_generated"><p>Bib Kortenberg geeft bij een nieuwe…</p>
</div>
</div>
</blockquote>
<p>Joachim</p>
<p></p>
<p>De bib van Kapellen liet het reglement hertalen door Wablieft! Dat is goed van kwaliteit en niet zo duur... maar ik merk nu dat de nieuwe versie niet op onze website staat ;-( </p>
<p></p>
<p>Marleen Dupont<br/> <br/> <cite>Joachim zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/group/vragen/forum/topic/show?id=6318315%3ATopic%3A318918&xg_source=msg#6318315Comment318712"><div><div class="xg_user_generated"><p>Bib Kortenberg geeft bij een nieuwe inschrijving momenteel enkel op papier mee:</p>
<p>- Bladwijzer met de openingsuren</p>
<p>- <a rel="nofollow noopener" href="https://kortenberg.bibliotheek.be/over-de-bib#gebruikersreglement" target="_blank">Gebruikersreglement</a></p>
<p></p>
<p>- In Wise krijgt een nieuwe klant of een klant die zich komt herinschrijven een welkomstmail met uitleg over MB en hoe een profiel aan te maken. Deze info durft wel eens te veranderen en wordt dus enkel digitaal aangeboden.</p>
<p>- Privacyverklaring staat op de website of op aanvraag aan de balie</p>
<p></p>
<p>We zouden wel graag ons gebruikersreglement in verstaanbare taal aanbieden. Hiervoor zijn we nog op zoek naar leuke voorbeelden. Ik houd deze discussie dus zeker in de gaten.</p>
</div>
</div>
</blockquote> Beste Lili
Bij ons staat alle…tag:kenniskantoor.be,2021-08-03:6318315:Comment:3187152021-08-03T08:23:14.942ZSteven Bokhttp://kenniskantoor.be/profile/StevenBok
<p>Beste Lili</p>
<p>Bij ons staat alles online (<a href="https://sint-truiden.bibliotheek.be/praktisch" target="_blank">https://sint-truiden.bibliotheek.be/praktisch</a>). Voor wie een papieren reglement wil, drukken we de internetpagina af, maar dit is bij mijn weten nog nooit gevraagd.</p>
<p>Enkel bladwijzers met daarop de contactgegevens en de openingsuren drukken we nog op papier.</p>
<p>Beste Lili</p>
<p>Bij ons staat alles online (<a href="https://sint-truiden.bibliotheek.be/praktisch" target="_blank">https://sint-truiden.bibliotheek.be/praktisch</a>). Voor wie een papieren reglement wil, drukken we de internetpagina af, maar dit is bij mijn weten nog nooit gevraagd.</p>
<p>Enkel bladwijzers met daarop de contactgegevens en de openingsuren drukken we nog op papier.</p> Bib Kortenberg geeft bij een…tag:kenniskantoor.be,2021-08-03:6318315:Comment:3187122021-08-03T08:18:45.506ZJoachimhttp://kenniskantoor.be/profile/Joachim_kortenberg
<p>Bib Kortenberg geeft bij een nieuwe inschrijving momenteel enkel op papier mee:</p>
<p>- Bladwijzer met de openingsuren</p>
<p>- <a href="https://kortenberg.bibliotheek.be/over-de-bib#gebruikersreglement" rel="noopener" target="_blank">Gebruikersreglement</a></p>
<p></p>
<p>- In Wise krijgt een nieuwe klant of een klant die zich komt herinschrijven een welkomstmail met uitleg over MB en hoe een profiel aan te maken. Deze info durft wel eens te veranderen en wordt dus enkel digitaal…</p>
<p>Bib Kortenberg geeft bij een nieuwe inschrijving momenteel enkel op papier mee:</p>
<p>- Bladwijzer met de openingsuren</p>
<p>- <a href="https://kortenberg.bibliotheek.be/over-de-bib#gebruikersreglement" target="_blank" rel="noopener">Gebruikersreglement</a></p>
<p></p>
<p>- In Wise krijgt een nieuwe klant of een klant die zich komt herinschrijven een welkomstmail met uitleg over MB en hoe een profiel aan te maken. Deze info durft wel eens te veranderen en wordt dus enkel digitaal aangeboden.</p>
<p>- Privacyverklaring staat op de website of op aanvraag aan de balie</p>
<p></p>
<p>We zouden wel graag ons gebruikersreglement in verstaanbare taal aanbieden. Hiervoor zijn we nog op zoek naar leuke voorbeelden. Ik houd deze discussie dus zeker in de gaten.</p> Het dienstreglement hebben we…tag:kenniskantoor.be,2021-08-03:6318315:Comment:3188152021-08-03T08:08:44.294ZKatrien Schroyenshttp://kenniskantoor.be/profile/KatrienSchroyens
<p>Het <strong>dienstreglement</strong> hebben we beschikbaar op papier. Dit is een gezamenlijke versie voor de regio (Dijk92). Klanten worden ook verwezen naar de digitale versie in de catalogus (onder menu praktisch) en kunnen dan zelf beslissen welke versie ze willen lezen. (<a href="https://hamme.bibliotheek.be/dienstreglement" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://hamme.bibliotheek.be/dienstreglement</a>)</p>
<p>Info over <strong>Mijn bibliotheek</strong>, houden we puur…</p>
<p>Het <strong>dienstreglement</strong> hebben we beschikbaar op papier. Dit is een gezamenlijke versie voor de regio (Dijk92). Klanten worden ook verwezen naar de digitale versie in de catalogus (onder menu praktisch) en kunnen dan zelf beslissen welke versie ze willen lezen. (<a rel="nofollow noopener" href="https://hamme.bibliotheek.be/dienstreglement" target="_blank">https://hamme.bibliotheek.be/dienstreglement</a>)</p>
<p>Info over <strong>Mijn bibliotheek</strong>, houden we puur digitaal. Dit zijn sowieso al duidelijk computergebruikers en zo kunnen we de info gemakkelijker up to date houden (zie zelfde menu praktisch: <a rel="nofollow noopener" href="https://hamme.bibliotheek.be/mijn-bibliotheek" target="_blank">https://hamme.bibliotheek.be/mijn-bibliotheek)</a></p>
<p><strong>Info over grote projecten</strong> zoals omschakeling naar EBS (okt 2019) of nu onze verbouwing (2021) bieden we op papier aan via bibkrantje aan de balie, maar we verwijzen ook steeds naar de digitale versie in menu praktisch <a rel="nofollow noopener" href="https://hamme.bibliotheek.be/bib-2021" target="_blank">(https://hamme.bibliotheek.be/bib-2021</a>) . Hier vinden klanten die het liever digitaal willen lezen onze bibkrantjes met werfnieuws terug. Niet al onze klanten zijn digitaal actief, vandaar ook hier weer de keuze voor de twee media.</p>
<p>In bijlage onze krantjes i.v.m. EBS en een publisher versie van dit jaar voor wie graag ook snel zo'n krantje wil maken. Afdrukken op A4, recto-versie en printinstelling 'omslaan langs korte zijde' niet vergeten!</p>
<p></p>
<p><a href="https://storage.ning.com/topology/rest/1.0/file/get/9349212465?profile=original" target="_blank" rel="noopener">2019_1_juni.pdf</a></p>
<p><a href="https://storage.ning.com/topology/rest/1.0/file/get/9349212686?profile=original" target="_blank" rel="noopener">2019_2_sept.pdf</a></p>
<p><a href="https://storage.ning.com/topology/rest/1.0/file/get/9349212481?profile=original" target="_blank" rel="noopener">2021-nr3B.pub</a></p>
<p></p>
<p></p>