klantentelling i.f.v. max. aantal bezoekers - Kenniskantoor2024-03-29T15:31:23Zhttp://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&feed=yes&xn_auth=noBeste collega's,
Ondertusse…tag:kenniskantoor.be,2020-12-07:6318315:Comment:2519912020-12-07T14:08:15.761ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Beste collega's, </p>
<p></p>
<p>Ondertussen is het HSBib/Autochecksystems een aanpassing gedaan aan het stoplicht. </p>
<p>Het is vanaf nu mogelijk om de teller van het licht te resetten. De reset heeft alleen betrekking op het verkeerslicht. Als er nu dus 0 personen binnen zijn, maar de teler staat bv. op 3, kan je die door te resetten terug op 0 zetten.</p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten, </p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p></p>
<p>Beste collega's, </p>
<p></p>
<p>Ondertussen is het HSBib/Autochecksystems een aanpassing gedaan aan het stoplicht. </p>
<p>Het is vanaf nu mogelijk om de teller van het licht te resetten. De reset heeft alleen betrekking op het verkeerslicht. Als er nu dus 0 personen binnen zijn, maar de teler staat bv. op 3, kan je die door te resetten terug op 0 zetten.</p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten, </p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p></p> Dag Karla,
Ze hebben vandaa…tag:kenniskantoor.be,2020-10-16:6318315:Comment:2191472020-10-16T09:35:12.407ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Dag Karla, </p>
<p></p>
<p>Ze hebben vandaag nog geen timing gegeven, maar ik had wel de indruk dat ze hier snel werk van willen maken.</p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten,</p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p><br></br> <br></br> <cite>Karla De Greeve zei:…</cite></p>
<p>Dag Karla, </p>
<p></p>
<p>Ze hebben vandaag nog geen timing gegeven, maar ik had wel de indruk dat ze hier snel werk van willen maken.</p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten,</p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p><br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A219206&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment219206"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>Top!</p>
<p></p>
<p>Hebben ze dus ook naar ons geluisterd :)</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p>
</div>
</div>
</blockquote> Dag Wouter
Top!
Hebben ze d…tag:kenniskantoor.be,2020-10-16:6318315:Comment:2192062020-10-16T09:29:52.938ZKarla De Greevehttp://kenniskantoor.be/profile/KarlaDeGreeve
<p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>Top!</p>
<p></p>
<p>Hebben ze dus ook naar ons geluisterd :)</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p>
<p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>Top!</p>
<p></p>
<p>Hebben ze dus ook naar ons geluisterd :)</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p> Beste collega's,
Goed nieuw…tag:kenniskantoor.be,2020-10-16:6318315:Comment:2188822020-10-16T09:20:16.733ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Beste collega's, </p>
<p></p>
<p><strong>Goed nieuws!</strong></p>
<p>Ondertussen hebben wij contact gehad met onze leverancier, HSBib.</p>
<p>Via meerdere kanalen hadden zo ook al opgevangen dat er nood is aan de 'manuele' reset knop. </p>
<p></p>
<p>Ze hebben dit ondertussen ook opgenomen op hun road map om dit te ontwikkelen. Hiermee lossen we dus het probleem op. </p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten,</p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p>Beste collega's, </p>
<p></p>
<p><strong>Goed nieuws!</strong></p>
<p>Ondertussen hebben wij contact gehad met onze leverancier, HSBib.</p>
<p>Via meerdere kanalen hadden zo ook al opgevangen dat er nood is aan de 'manuele' reset knop. </p>
<p></p>
<p>Ze hebben dit ondertussen ook opgenomen op hun road map om dit te ontwikkelen. Hiermee lossen we dus het probleem op. </p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten,</p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p> Hallo,
Zo te zien zijn wij…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2181802020-10-15T12:30:04.548ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Hallo, </p>
<p></p>
<p>Zo te zien zijn wij dus niet de enige die hier dus last van heeft. In het begin ben ik ook al eens via de personeelsingang naar buiten gegaan en via de gewone naar binnen, maar om dit 20 keer te doen,....</p>
<p></p>
<p>Nu los ik het voorlopig op door in de voormiddag de teller uit te trekken. Ik heb het geluk dat ik er juist aan kan, zonder een ladder te nemen. Hiermee lossen we het probleem wel op, maar dit kan niet de bedoeling zijn. </p>
<p></p>
<p>Onze leverancier…</p>
<p>Hallo, </p>
<p></p>
<p>Zo te zien zijn wij dus niet de enige die hier dus last van heeft. In het begin ben ik ook al eens via de personeelsingang naar buiten gegaan en via de gewone naar binnen, maar om dit 20 keer te doen,....</p>
<p></p>
<p>Nu los ik het voorlopig op door in de voormiddag de teller uit te trekken. Ik heb het geluk dat ik er juist aan kan, zonder een ladder te nemen. Hiermee lossen we het probleem wel op, maar dit kan niet de bedoeling zijn. </p>
<p></p>
<p>Onze leverancier zou hiervoor eigenlijk een change request voor moeten indienen. </p>
<p>Met vriendelijke groeten, </p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p><br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218167&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218257"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Patrick</p>
<p></p>
<p>Klopt, zou opgelost moeten worden.</p>
<p>Nu moeten we zelf enkele keren naar binnen of buiten lopen om het systeem op nul te krijgen als de bib opengaat.</p>
<p>Maar -20 of + 20 hebben we nog nooit gestaan, dan wordt het wel een gedoe.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla<br/> <br/> <cite>Patrick Vanhoucke zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218384&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218384"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.<br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218368&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218167"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.</p>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote> Dag Patrick
Klopt, zou opgel…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2182572020-10-15T12:09:19.666ZKarla De Greevehttp://kenniskantoor.be/profile/KarlaDeGreeve
<p>Dag Patrick</p>
<p></p>
<p>Klopt, zou opgelost moeten worden.</p>
<p>Nu moeten we zelf enkele keren naar binnen of buiten lopen om het systeem op nul te krijgen als de bib opengaat.</p>
<p>Maar -20 of + 20 hebben we nog nooit gestaan, dan wordt het wel een gedoe.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla<br></br> <br></br> <cite>Patrick Vanhoucke zei:…</cite></p>
<p>Dag Patrick</p>
<p></p>
<p>Klopt, zou opgelost moeten worden.</p>
<p>Nu moeten we zelf enkele keren naar binnen of buiten lopen om het systeem op nul te krijgen als de bib opengaat.</p>
<p>Maar -20 of + 20 hebben we nog nooit gestaan, dan wordt het wel een gedoe.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla<br/> <br/> <cite>Patrick Vanhoucke zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218384&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218384"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.<br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218368&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218167"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.</p>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote> Dat lijkt me iets voor een ch…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2183842020-10-15T12:05:56.867ZPatrick Vanhouckehttp://kenniskantoor.be/profile/PatrickVanhoucke
<p>Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.<br></br> <br></br> <cite>Karla De Greeve zei:…</cite></p>
<p>Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.<br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218368&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218167"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.</p>
</div>
</div>
</blockquote> Hallo Karla,
Op zich werkt…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2183682020-10-15T11:30:20.288ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Hallo Karla, </p>
<p></p>
<p>Op zich werkt inderdaad de klantenteller goed, voor een algemene statistiek over een langere periode. Maar als er bv maar 15 personen binnen mogen en de teller staat op -20, dan duurt het heel lang voor die op oranje en rood springt. </p>
<p></p>
<p>In combinatie met jullie mandjes kan dat inderdaad helpen, maar wij willen die mandjes niet gebruiken. </p>
<p></p>
<p>Ondertussen hebben we ook al met een andere firma contact gehad en het is een dure oplossing om…</p>
<p>Hallo Karla, </p>
<p></p>
<p>Op zich werkt inderdaad de klantenteller goed, voor een algemene statistiek over een langere periode. Maar als er bv maar 15 personen binnen mogen en de teller staat op -20, dan duurt het heel lang voor die op oranje en rood springt. </p>
<p></p>
<p>In combinatie met jullie mandjes kan dat inderdaad helpen, maar wij willen die mandjes niet gebruiken. </p>
<p></p>
<p>Ondertussen hebben we ook al met een andere firma contact gehad en het is een dure oplossing om een nieuwe brickstream te kopen en daarbij nog eens andere software. </p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten, </p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem</p>
<p><br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&commentId=6318315%3AComment%3A218167&xg_source=msg_com_gr_forum#6318315Comment218167"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten. Maar voor de rest voldoet de teller wel, in combinatie met mandjes. </p>
<p></p>
<p>Er zijn wel andere firma's die iets gelijkaardigs aanbieden, ik kan je hun gegevens per mail bezorgen. Omdat ze veel duurder waren, hebben we het gehouden bij HSbib.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p>
<p></p>
<p></p>
</div>
</div>
</blockquote> Dag Wouter
De mistelling is…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2181672020-10-15T11:17:41.545ZKarla De Greevehttp://kenniskantoor.be/profile/KarlaDeGreeve
<p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten. Maar voor de rest voldoet de teller wel, in combinatie met mandjes. </p>
<p></p>
<p>Er zijn wel andere firma's die iets gelijkaardigs aanbieden, ik kan je hun gegevens per mail bezorgen. Omdat ze veel duurder waren, hebben we het gehouden bij HSbib.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p>
<p></p>
<p></p>
<p>Dag Wouter</p>
<p></p>
<p>De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten. Maar voor de rest voldoet de teller wel, in combinatie met mandjes. </p>
<p></p>
<p>Er zijn wel andere firma's die iets gelijkaardigs aanbieden, ik kan je hun gegevens per mail bezorgen. Omdat ze veel duurder waren, hebben we het gehouden bij HSbib.</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla</p>
<p></p>
<p></p> Hallo Karla,
Wij hebben ook…tag:kenniskantoor.be,2020-10-15:6318315:Comment:2184132020-10-15T11:07:28.036ZWouter Verlindenhttp://kenniskantoor.be/profile/WouterVerlinden
<p>Hallo Karla, </p>
<p></p>
<p>Wij hebben ook de klantenteller en software via HSBib.</p>
<p></p>
<p>Het probleem is echter dat wij problemen hebben met de nauwkeurigheid hiervan. De live telling, waarmee het stoplicht werkt, reset elke nacht rond middernacht en dat is niet aan te passen. In de voormiddag krijgen wij klassen over de vloer en die komen niet allemaal mooi gestructureerd binnen en buiten. Hierdoor geraakt onze teller wat in de war en hebben we tijdens de opening van onze bib…</p>
<p>Hallo Karla, </p>
<p></p>
<p>Wij hebben ook de klantenteller en software via HSBib.</p>
<p></p>
<p>Het probleem is echter dat wij problemen hebben met de nauwkeurigheid hiervan. De live telling, waarmee het stoplicht werkt, reset elke nacht rond middernacht en dat is niet aan te passen. In de voormiddag krijgen wij klassen over de vloer en die komen niet allemaal mooi gestructureerd binnen en buiten. Hierdoor geraakt onze teller wat in de war en hebben we tijdens de opening van onze bib (tegen 13u) al een mistelling van soms wel -20 of -18 personen. Het manueel resetten van de telling zou ons probleem oplossen, maar dat is helaas niet mogelijk. </p>
<p></p>
<p>Daarom dat ik eens aan het informeren ben hoe andere bibliotheken dit oplossen en of ze misschien iets anders gebruiken om dit automatisch te laten verlopen. </p>
<p></p>
<p>Met vriendelijke groeten, </p>
<p>Wouter Verlinden</p>
<p>Bibliotheek Dilsen-Stokkem<br/> <br/> <cite>Karla De Greeve zei:</cite></p>
<blockquote cite="http://kenniskantoor.be/forum/topics/klantentelling-i-f-v-max-aantal-bezoekers?groupUrl=vragen&#6318315Comment218152"><div><div class="xg_user_generated"><p>Dag Wouter, wij gebruiken hier onze klantenteller voor, het gaat om een extra stukje software. Die klantenteller komt van HSBib, de leverancier van onze zelfscanbaies</p>
<p></p>
<p>mvg</p>
<p>Karla De Greeve</p>
<p>Maaseik</p>
</div>
</div>
</blockquote>