Beste collega's, 

In de meeste bibliotheken is er een beperking van het maximum aantal bezoekers. 

Zijn er bibliotheken die hiervoor hun (brickstream) klantenteller gebruiken? Zo ja, via welke toepassing?

In het begin hadden wij een tablet aan de ingang staan. Hierbij moesten de bezoekers zichzelf in- en uittikken. Graag willen wij die handeling wegnemen bij onze bezoekers.

Er zijn ook bibliotheken die gebruik maken van mandjes en op die manier het aantal bezoekers beperken, maar wij willen graag een digitale oplossing. 

Ik kijk uit naar jullie ervaring en reacties.

Met vriendelijke groeten, 

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem

Weergaven: 250

Je kunt niet meer reageren op deze discussie.

Berichten in deze discussie

Voor Brickstream is blijkbaar onlangs een zogenaamde verkeerslicht-functie ontwikkeld waarmee er op een webpagina het aantal aanwezigen in de ruimte wordt getoond. Deze informatie komt ‘realtime’ uit de teller en ververst elke twee seconden. Je kunt die informatie dan op een publiekscherm tonen aan de ingang. Je kunt hierbij zelf de teksten en de overgangswaarden instellen.

Veel meer informatie staat er helaas niet op de website van HSBIB / Autocheck: https://autochecksystems.nl/emailing

Met vriendelijke groet
Patrick Vanhoucke

Patrick, 

Deze brickstream oplossing werkt niet met het model dat wij hebben. 

Hieronder het antwoord van HSBIB: Werkt alleen met laatste generatie tellers!! Dus model 2500 of 2510, die van jullie is een 2300.

Wij gebruiken de brickstream al met de statistiekenpagina van HSBIB.

Met vriendelijke groeten,

Wouter Verlinden

Patrick Vanhoucke zei:

Voor Brickstream is blijkbaar onlangs een zogenaamde verkeerslicht-functie ontwikkeld waarmee er op een webpagina het aantal aanwezigen in de ruimte wordt getoond. Deze informatie komt ‘realtime’ uit de teller en ververst elke twee seconden. Je kunt die informatie dan op een publiekscherm tonen aan de ingang. Je kunt hierbij zelf de teksten en de overgangswaarden instellen.

Veel meer informatie staat er helaas niet op de website van HSBIB / Autocheck: https://autochecksystems.nl/emailing

Met vriendelijke groet
Patrick Vanhoucke

Dag Wouter, wij gebruiken hier onze klantenteller voor, het gaat om een extra stukje software. Die klantenteller komt van HSBib, de leverancier van onze zelfscanbaies

mvg

Karla De Greeve

Maaseik

Hallo Karla, 

Wij hebben ook de klantenteller en software via HSBib.

Het probleem is echter dat wij problemen hebben met de nauwkeurigheid hiervan. De live telling, waarmee het stoplicht werkt, reset elke nacht rond middernacht en dat is niet aan te passen. In de voormiddag krijgen wij klassen over de vloer en die komen niet allemaal mooi gestructureerd binnen en buiten. Hierdoor geraakt onze teller wat in de war en hebben we tijdens de opening van onze bib (tegen 13u) al een mistelling van soms wel -20 of -18 personen. Het manueel resetten van de telling zou ons probleem oplossen, maar dat is helaas niet mogelijk. 

Daarom dat ik eens aan het informeren ben hoe andere bibliotheken dit oplossen en of ze misschien iets anders gebruiken om dit automatisch te laten verlopen. 

Met vriendelijke groeten, 

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem

Karla De Greeve zei:

Dag Wouter, wij gebruiken hier onze klantenteller voor, het gaat om een extra stukje software. Die klantenteller komt van HSBib, de leverancier van onze zelfscanbaies

mvg

Karla De Greeve

Maaseik

Dag Wouter

De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten. Maar voor de rest voldoet de teller wel, in combinatie met mandjes. 

Er zijn wel andere firma's die iets gelijkaardigs aanbieden, ik kan je hun gegevens per mail bezorgen. Omdat ze veel duurder waren, hebben we het gehouden bij HSbib.

mvg

Karla

Hallo Karla, 

Op zich werkt inderdaad de klantenteller goed, voor een algemene statistiek over een langere periode. Maar als er bv maar 15 personen binnen mogen en de teller staat op -20, dan duurt het heel lang voor die op oranje en rood springt. 

In combinatie met jullie mandjes kan dat inderdaad helpen, maar wij willen die mandjes niet gebruiken. 

Ondertussen hebben we ook al met een andere firma contact gehad en het is een dure oplossing om een nieuwe brickstream te kopen en daarbij nog eens andere software. 

Met vriendelijke groeten, 

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem



Karla De Greeve zei:

Dag Wouter

De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten. Maar voor de rest voldoet de teller wel, in combinatie met mandjes. 

Er zijn wel andere firma's die iets gelijkaardigs aanbieden, ik kan je hun gegevens per mail bezorgen. Omdat ze veel duurder waren, hebben we het gehouden bij HSbib.

mvg

Karla

Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.

Karla De Greeve zei:

Dag Wouter

De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.

Dag Patrick

Klopt, zou opgelost moeten worden.

Nu moeten we zelf enkele keren naar binnen of buiten lopen om het systeem op nul te krijgen als de bib opengaat.

Maar -20 of + 20 hebben we nog nooit gestaan, dan wordt het wel een gedoe.

mvg

Karla

Patrick Vanhoucke zei:

Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.

Karla De Greeve zei:

Dag Wouter

De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.

Hallo, 

Zo te zien zijn wij dus niet de enige die hier dus last van heeft. In het begin ben ik ook al eens via de personeelsingang naar buiten gegaan en via de gewone naar binnen, maar om dit 20 keer te doen,....

Nu los ik het voorlopig op door in de voormiddag de teller uit te trekken. Ik heb het geluk dat ik er juist aan kan, zonder een ladder te nemen. Hiermee lossen we het probleem wel op, maar dit kan niet de bedoeling zijn. 

Onze leverancier zou hiervoor eigenlijk een change request voor moeten indienen. 

Met vriendelijke groeten, 

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem



Karla De Greeve zei:

Dag Patrick

Klopt, zou opgelost moeten worden.

Nu moeten we zelf enkele keren naar binnen of buiten lopen om het systeem op nul te krijgen als de bib opengaat.

Maar -20 of + 20 hebben we nog nooit gestaan, dan wordt het wel een gedoe.

mvg

Karla

Patrick Vanhoucke zei:

Dat lijkt me iets voor een change request bij de leverancier. Of misschien is het gewoon een bug. Als je 's morgens opengaat zijn er in principe 0 bezoekers aanwezig. Dus op dat moment moet je fouttellingen van de dag ervoor, of tellingen die veroorzaakt zijn door het passeren van medewerkers (schoonmaakpersoneel enz) toch kunnen resetten. Dat lijkt me een elementaire functionaliteit.

Karla De Greeve zei:

Dag Wouter

De mistelling is bij ons ook wel een probleem, soms staat de teller in min als we open gaan en we kunnen dit inderdaad niet automatisch resetten.

Beste collega's, 

Goed nieuws!

Ondertussen hebben wij contact gehad met onze leverancier, HSBib.

Via meerdere kanalen hadden zo ook al opgevangen dat er nood is aan de 'manuele' reset knop. 

Ze hebben dit ondertussen ook opgenomen op hun road map om dit te ontwikkelen. Hiermee lossen we dus het probleem op. 

Met vriendelijke groeten,

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem

Dag Wouter

Top!

Hebben ze dus ook naar ons geluisterd :)

mvg

Karla

Dag Karla, 

Ze hebben vandaag nog geen timing gegeven, maar ik had wel de indruk dat ze hier snel werk van willen maken.

Met vriendelijke groeten,

Wouter Verlinden

Bibliotheek Dilsen-Stokkem



Karla De Greeve zei:

Dag Wouter

Top!

Hebben ze dus ook naar ons geluisterd :)

mvg

Karla

RSS

© 2024   Gemaakt door Kenniskantoor.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden